قتل یک جوان کورد از سوی ۴ فاشیست آذری‌زبان در شهر ماکو روژهلات کوردستان

در شهر ماکو در استان اورمیه روژهلات کوردستان یک جوان کورد توسط ۴ نژادپرست آذری کشته شد.

خبرگزاری فرات مطلع شده است، در شهر ماکو روژهلات کوردستان یک جوان کورد با نام عمر عمری (۳۰ ساله)، پدر سه فرزند توسط چند آذری کشته شده است.

بر اساس اطلاعات اولیه  ۴ آذری با نام‌های فرهاد اکبری، حجت نجفی، زکریا خضرنژاد و فرزین که تا کنون نام خانوادگی وی مشخص نشده است، به این جوان کرد کورد فحش و ناسزا گفته و تلاش کرده‌اند وی را تحریک کنند. سپس میان آنها درگیری رخ داده و این چهار آذری با چاقو به او حمله کرده‌اند.

در نتیجه‌ی این حمله، عمر به شدت مجروح شده و شهروندان وی را به بیمارستان منتقل می‌کنند. اما به دلیل شدت جراحات در بیمارستان جان خود را از دست می‌دهد.

به گفته‌ی منابع محلی رخدادهای اخیر و حملات تعدادی از آذری‌ها به شهروندان کورد نشانه‌ی وجود دست خارجی در پشت این حملات اخلالگرانه است چون می‌خواهند نژادپرستی آذری‌ها را در مقابل کوردها تحریک کنند.

همچنین اعلام شده است، اینگونه تحریک نژادپرستانه شبیه حملات ترک‌های فاشیست در ترکیه است و در روژهلات کوردستان تاکنون این حملات در خیابان‌ها و در روز روشن وجود نداشته است و یا بسیار کم بوده است. به همین دلیل احتمال دارد دولت ترکیه در پشت این حملات نژادپرستانه باشد.