شهادت ۲ پیشمرگ و ۳ کارگر در حمله مزدوران داعش

تبهکاران داعش در محور کرکوک به نیروهای پیشمرگه حمله کرده و دو پیشمرگ را شهید کردند. عصر امروز نیز ۳ کارگر شهید شدند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده شب گذشته تبهکاران داعش به گروهان دوم گردان ۱۰ وزارت پیشمرگه حکومت اقلیم کوردستان در منطقه‌ی زرگه زراو از توابع کرکوک حمله کرده و در نتیجه‌ی این حمله‌ی تبهکاران، دو نیروی پیشمرگ شهید شدند.

عصر روز گذشته همچنین تبهکاران داعش به تعدادی از کارگرانی که در رودخانه‌ی دجله مابین دو استان تکریت و کرکوک در مرز منطقه‌ی عباسیه در روستای حوایج مشغول کار بودند، حمله کرده و در نتیجه سه کارگر شهید و دو کارگر دیگر مجروح شدند.

در رابطه با این حملات تبهکاران داعش وزارت پیشمرگه اعلام نمود؛"دو پیشمرگه با نام‌های خالد حمید هیاس و آکو کریم قادر شهید شدند." این وزارتخانه به خانواده‌ی این دو شهید تسلیت گفت.

وزارت پیشمرگه همچنین اعلام کرد؛"چندین بار  در رابطه با سازماندهی هسته‌های مخفی داعش هشدار داده‌ایم. با این کارهای بزدلانه، آنها به هیچ نتیجه‌ای دست نخواهند یافت و نیروهای پیشمرگ توطئه‌های آنها را با شکست مواجه خواهند کرد. این امر با همکاری و هماهنگی با نیروهای امنیت داخلی و ارتش عراق و نیروهای ائتلاف بین‌المللی علیه داعش انجام خواهد شد."

در رابطه با هویت دو پیشمرگه شهید، گزارشگر ژیان در منطقه اعلام کرد، یکی از شهدا با نام خالد حمید یک شهروند کاکه‌ای ملقب به حسین کاکه‌ای اهل توله‌بان استان نینوا است. نام شهید دیگر نیز آکو کریم و ساکن تق تق می‌باشد.