شیار شفگر: قطعا انتقام خون یکایک شهیدان را می‌ستانیم / شهدا الگوی زندگی و مبارزات ما هستند

شیار شفگر عضو فرماندهی ی.ر.ک با ادای احترام به گریلاهایی که در حملات اشغالگرانه رژیم‌های ترکیه و ایران و نوکران کورد به شهادت رسیده‌اند گفت، قطعا هم اشغالگران و هم خودفروشان تقاص اعمال خود را پس می‌دهند.

شیار شفگر، عضو فرماندهی یگان‌های مدافع روژهلات کوردستان (ی.ر.ک) با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دالاهو در سال ٢٠١۵، شهیدان آسوس در سال ٢٠٢٠ و شهید لشکر دلبرین، در گفتگو با خبرگزاری فرات در رابطه با مبارزات و زندگی این قهرمانان سخن گفت.

عضو فرماندهی ی.ر.ک در آغاز سخنان خود با ادای احترام به شهیدان انقلاب آزادی کوردستان به برخودان تاریخی در زاپ و آواشین اشاره کرد و گفت که مبارزه علیه متجاوزان ادامه دارد و گریلاهای کوردستان بر مبنای فکر و فلسفه رهبر آپو از خلق کورد دفاع می‌کنند.

شفگر در ادامه به شهادت فرمانده لشکر جودی فرمانده عرصه دالاهو در سال ٢٠١۶ از سوی رژیم اشغالگر ایران پرداخت و گفت: "هوال لشکر با رویه فرماندهی، با رفاقت، شیوه و ایستار خود مبارزه را به پیش می‌برد. وی به فلسفه و ایده‌های رهبر آپو آگاه بود و هم در زندگی خویش و هم در آموزش رفقایش بر اساس ایدئولوژی رهبری عمل می‌کرد. یک الگو برای فرماندهی و رفاقت بود. خلق جاف در دالاهو وی را بسیار دوست داشتند و فعالیت وی توجه خلق را به جنبش آپویی جذب کرد.

شهادت هوال لشکر خسران بزرگی برای خلقمان در روژهلات کوردستان بود. اما ما راه وی را ادامه داده‌ و ادامه می‌دهیم. پیمان می‌بندیم که شایسته راه وی باشیم. وی معیار ما، پیمان ما و الگوی مبارزات ما در روژهلات خواهد بود."

شفگر در ادامه به مبارزات شهید علیشر، شهید بروسک و شهید میرخاس اشاره کرد و یاد آنان را گرامی داشت.

شیار شفگر در ادامه در رابطه با شهیدان دالاهو توسط کوردهای خائن گفت:"در منطقه دالاهو ده‌ها هوال ما به شهادت رسیده‌اند. دشمن باید بداند که ما هیچگاه شهدایمان را فراموش نمی‌کنیم. با هر شهید مبارزاتمان را گسترش می‌دهیم. در این منطقه همکاران رژیم اشغالگر ایران خوب بدانند که ما همچون جنبش آپویی شهدایمان را از یاد نمی‌بریم. ما بخاطر داریم در چه زمانی کدام رفیقمان از سوی دشمن به شهادت رسیده است. هیچگاه فراموش نمی‌کنیم."

'خلقمان به حساب خائنان می‌رسد'

فرمانده ی.ر.ک با ادای احترام به لشکر دلبرین اهل سقز که در سال ٢٠١٩ در کمین خودفروشان کورد در مریوان به شهادت رسید گفت، "هم هوالان دالاهو و هم هوال لشکر بدست جاش‌های رژیم به شهادت رسیدند. کسانی که علیه هوال لشکر کمین‌گذاری کرده و وی را به شهادت رساندند عناصر خودفروش بودند. قطعا خلقمان به حساب خائنان می‌رسد."

 'آرمان‌های هوالان شهید را محقق می‌کنیم'

شیار شفگر به حمله ٨ آگوست ٢٠٢٠ رژیم ترکیه به عرصه آسوس و شهادت ٩ گریلای ی.ر.ک با فرماندهی شهید هژا اوزگور و همچنین شهادت سه گریلا به نام‌های رستم اهل کامیاران، سمکو اهل بانه و دلگش اهل سنه اشاره کرده و افزود:"پیمان می‌بندیم راه شهیدان راه آزادی را ادامه داده و آرمانهای آنان را محقق کنیم."