سکوت یک ماهه پ.د.ک در مورد سرنوشت ربوده‌ شدگان خودمدیریتی و پ.ی.د در هولیر

یک ماه از ربوده شدن نماینده اداره خودگردان شمال و شرق سوریه و دو عضو کمیته روابط خارجه حزب اتحاد دمکراتیک توسط پ.د.ک در فرودگاه هولیر سپری شده است. پارت دمکرات کوردستان (پ.د.ک) علی‌رغم درخواست‌های مکرر، به سکوت معنی‌دار در این رابطه ادامه می‌دهد

روز ١٠ ژوئن/ ٩ خرداد نیروهای امنیتی پ.د.ک سه دیپلمات کورد اهل روژاوا به نام‌های جهاد حسن نماینده اداره خودگردان شمال و شرق سوریه و همچنین مصطفی خلیل و مصطفی عزیز نمایندگان حزب اتحاد دمکراتیک را در حالی که به استقبال یک هیئت خارجی به فرودگاه هولیر رفته بودند در فرودگاه ربودند.

پ.د.ک در ٣٠ روز گذشته علی‌رغم درخواست‌های مکرر اداره خودگردان و پ.ی.د در مورد سرنوشت ربوده‌شدگان و محل نگهداری آنان سکوت اختیار کرده است.

دپارتمان روابط خارجه اداره خودگران شمال و شرق سوریه و شورای عمومی حزب اتحاد دمکراتیک در بیانیه‌های جداگانه‌ای ضمن اعلام هشدار در مورد ربودن نمایندگان خود از سوی پ.د.ک این اقدام را تضعیف اتحاد کورد و عمل به خواسته‌های دولت ترک به عنوان دشمن سرسخت کوردها عنوان کرده بودند و خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط دیپلمات‌های روژاوا شده بودند.

نورشن حسین نماینده اداره خودگردان شمال و شرق سوریه در شهر سلیمانی روز ٧ ژوئیه در گفتگو با خبرگزاری روژنیوز اعلام کرده بود که پ.د.ک احتمالا ٣ دیپلمات کورد روژاوا را به رژیم ترکیه تحویل داده است. پ.د.ک در این مورد به سکوت خود ادامه می‌دهد.

فعالان سیاسی و میهن‌دوستان کورد برای اعمال فشار بر پ.د.ک برای روشنگری در مورد سرنوشت ربوده‌شدگان هولیر کارزار توئیتری را با هشتک «نمایندگان روژاوا کجا هستند؟»( #NûnerênRojavaLiKune) آغاز کرده‌اند.