"سوگند خورده‌ایم که از کوردستان دفاع کنیم"

گریلاهایی که در مقابل رژیم اشغالگر ترک ایستادگی می‌کنند خاطرنشان کردند که آنها با عزمی نستوه حملات دشمن را نقش بر آب کرده‌اند. این گریلاها می‌افزایند:"خلقمان و دوستان کوردها باید با گریلا متحد شوند و جنگ انقلابی خلق اینچنین می‌تواند به پیروزی دست یابد."

گریلاهای ه.پ.گ و یژاستار در عرصه زاپ با خبرگزاری فرات گفتگو کردند.

ولات میدیات گریلای ه.پ.گ اظهار کرد که رژیم ترک در تمامی مناطق به خلق کورد حمله‌ور شده و بویژه حملات به مناطق حفاظتی میدیا و زندانیان را افزایش داده است.

ولات میدیات گفت:"ما با تاکتیک گریلای متحرک و کارآمد تکنولوژی رژیم ترک را که از ناتو دریافت کرده خنثی می‌کنیم. همچنانکه پارسال در زاپ، آواشین و متینا رژیم متجاوز ترک را زمین‌گیر کردیم امسال به شیوه‌ای بهتر آنان را در هم می‌شکنیم. ترکیه از ابتدای این حملات از گازهای شیمیایی بهره گرفته است، اما خود می‌داند که نیروهای آن در مقابل مقاومت بی‌مانند گریلا با بن‌بست روبرو شده‌اند. ما هیچ زمانی اجازه نمی‌دهیم دشمن برای یک لحظه در خاک کوردستان نفسی راحت بکشد و به جنایات علیه خلقمان ادامه دهد. تا آخرین نفس از خلقمان دفاع می‌کنیم. با فلسفه رهبر آپو و حمایت خلقمان در مقابل دشمنان ایستادگی می‌کنیم. خلقمان باید از ما حمایت کنند و با همدیگر دشمنان را درهم بشکنیم."

'جوانان کورد راه کوهستان‌های آزاد را در پی گیرند'

آرژین گابار گریلای یژاستار خاطرنشان کرد که جنگ جهانی سوم در سده ٢١ در خاک کوردستان روی می‌دهد و افزود:"در تمامی کوردستان نبرد سختی در جریان است و فرزندان کورد با روحیه‌ی میهن‌دوستانه و فدایی در مقابل این جنگ می‌ایستند. هدف کانسپت تازه نسل‌کشی و ریشه‌کن کردن ملت کورد است. نابودی فرهنگ، هویت و ملیت کوردهاست."

آرژین افزود:"اکنون سنگینترین جنگ در کوردستان در مناطق حفاظتی میدیا در جریان است. متجاوزان هم از هوا و هم از زمین حمله‌ور شده‌ و از سلاح‌های ممنوعه و شیمیایی استفاده می‌کنند. جنگ دارای قوانین و معیارهای اخلاقی خاص خود است. وقتی دولتی به نیروی دیگری حمله می‌کند موازین اخلاقی در جنگ را مبنا قرار می‌دهد، اما رژیم ترک از هیچگونه معیار اخلاقی بویی نبرده است. هوالانمان در مناطق دفاعی میدیا مبارزات را ادامه می‌دهند. ما پیمان بسته‌ایم که از خاک و خلقمان دفاع کنیم. هر گریلای ه.پ.گ و یژاستار در چارچوب پیمانی که بسته‌ایم در برابر سلاح‌های شیمیایی دشمن ایستادگی می‌کنیم."

آرژین گابار از زنان و جوانان دعوت کرد به صفوف گریلا ملحق شوند.

'اجازه نمی‌دهیم خلقمان یکبار دیگر با قتل‌عام روبرو شود'

کاظم سِرت، گریلای ه.پ.گ با اشاره به اینکه خلق کورد در برهه‌ای تاریخی بسر می‌برد گفت:"دشمن این جنگ را جنگ مرگ و زندگی خود می‌داند و از هر فرصتی برای ضربه‌زدن به ملت کورد بهره می‌برد. به همین دلیل در دو سال گذشته شاهد حملات بسیار سنگینی به مناطق حفاظتی میدیا هستیم."

کاظم سِرت افزود:"رژیم ترک در مقابل برخودان هوالان ما مستأصل و درمانده است. هوالان حماسه‌ای تاریخی را رقم می‌زنند. هدف رژیم ترک از این حملات تحمیل بردگی و محرومیت از جایگاه سیاسی برای کوردهاست. اما ما همچون نیروهای گریلا اجازه نمی‌دهیم که خلقمان با قتل‌عام دیگری روبرو شود.

ما حملات دشمن را درهم می‌شکنیم. البته لازم است خلقمان از خیانت‌های پ.د.ک آگاه باشد. ما به وظیفه خود برای دفاع از خلقمان و میهنمان عمل می‌کنیم. جوانان کورد لازم است با پیوستن به صفوف گریلا به وظیفه تاریخی خود عمل کنند."