تداوم اعتصاب غذای زندانیان بهدینان در دوازدهمین روز

بستگان زندانیان بهدینان می‌گویند، علیرغم آنکه آسایش پ.د.ک از دستگیرشدگان درخواست کرده است تا به اعتصاب غذای خود پایان دهند، اما زندانیان به خواسته گماشتگان بارزانی پاسخ رد داده‌ و به اعتصاب خود ادامه داده‌اند.

چهار فعال دستگیر شده‌ی بهدینان با نام‌های مسعود علی حاجی، بندوار ایوب رشید، کارگر عباس علی و شیروان طاها امین از ١۵ شهریور/ ۶ سپتامبر اعتصاب غذای مرگ را آغاز کرده و پس از آنها نیز در مجموع ۸۲ روزنامه نگار و فعال بهدینان دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

ماهر بروشکی به خبرگزاری روژ نیوز گفت؛"روز چهارشنبه تاریخ ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۱ امید بروشکی برادرم با ما تماس تلفنی برقرار کرده و برای چند دقیقه با هم گفتگو کردیم."

ماهر گفت:"امید بروشکی در تماس تلفنی با ما اعلام کرده است که آسایش پ.د.ک از ما درخواست نموده است تا به اعتصاب خود پایان دهیم، اما ما این درخواست آنها را رد کرده و به آنها گفتیم، تا زمانی که آزاد نشویم به اعتصاب خود پایان نخواهیم داد."

لازم به ذکر است، شب گذشته تیم کوردستان عراق مدافعان صلح مسیحی (سی‌پی‌تی) اعلام کرد، پس از ۱۱ روز اعتصاب غذا وضعیت سلامت ایاض کرم نامساعد است.

بیشتر از یک سال است، پ.د.ک حدود ۱۰۰ روزنامه‌نگار و فعال بهدینان را به بهانه اعتراض به حملات رژیم اشغالگر ترک و فساد اداری پ.د.ک دستگیر کرده است. برای تعدادی از آنها تاکنون حکم صادر شده و پرونده‌ی برخی نیز هنوز در دادگاه است و بلاتکلیف می باشند. تعداد دیگری نیز منتظر هستند و هنوز نه محاکمه شده و نه آزاده می‌شوند.