تداوم سرکوب و مقاومت خلق در روژهلات کوردستان و ایران

در روژهلات کوردستان و ایران سرکوب دولت ایران و مقاومت خلق همچنان ادامە دارد.

اعتراضات در  روژهلات کوردستان و ایران همچنان ادامه داشتە و با وجود فشارها و دستگیری ها، مردم معترض همچنان به اعتراضات گسترده ی خود ادامه می دهند.

در این میان جمعی از فعالین زن در مریوان تجمع کردە و با سر دادن شعارهای ضد حکومتی پیام "ژن، ژیان، آزادی" را سردادند.

در جوانرو که نزدیک به یک هفته است تحت کنترل نظامی است، یورش به منازل مردم و دستگیری فعالان ادامه دارد. با انتشار اسامی تعدادی از دستگیرشدگان در شبکه های خبری، نیروهای نظامی و امنیتی فراوانی در خیابان های این شهر مستقر شدند.

قتل زیر شکنجە

در سمیرم اصفهان که در این هفته اعتراضات گسترده ای در آنجا برگزار شد نیروی نظامی بسیاری مستقر شده اند. یورش و دستگیریها ادامه دارد.

١٥ فعال زن که در جریان اعتراضات دستگیر و در زندان کچوی کرج زندانی اند، علیه ادامه بازداشت خود و برخورد نیروهای دولتی دست به اعتصاب زدند.

بر اساس گزارش کمیته نظارت بر وضعیت زندانیان که روز گذشته منتشر شد، ١٦ نفر در جریان بازجوییها در بازداشتگاهها زیر شکنجه کشته شده اند. نیز گفته شد که تعدادی از افرادی که جان خود را از دست داده اند در حین اعتراض بر اثر گلوله پلیس مجروح شده و به دلیل عدم رسیدگی در بازداشتگاهها جان خود را از دست داده اند.

هویت ١٦ نفر از کشتەشدگان زیر شکنجە در این گزارش آمده است. بر این اساس رامین فاتحی، یوسف رئیسی، محمد لطف اللهی، حامد سلحشور، شادمان احمدی، شهریار عادلی، احمد گودرزی، امیر جواد اسدزاده، هیمن امان، اسماعیل دزوار، امید حسنی، محمد حاجی رسولپور، ایلیاد رحمانیپور، میلاد خوشکام, سامان قادرپور و مهدی اشکذر به دلیل اینکه هنگام بازجویی به شدت شکنجه شدند و تحت درمان قرار نگرفتند جان خود را از دست دادند.

علی خامنه ای رهبر دینی ایران نیز روز گذشتە در دیدار با برخی از زنان حامی نظام، مسئله حجاب اسلامی را یک ضرورت شرعی دانست و گفت: از این امر یک قدم عقب نشینی نمی کنند.