طیب تمل: لازم است ترکیه در مورد استفاده از سلاح‌های شیمایی توضیح دهد

معاون ریاست مشترک ه.د.پ ضمن ابراز واکنش به جرم انگاری کوردستان اعلام نمود: لازم است همه بدانند که جغرافیایی که کورد در آن زندگی می‌کند، کوردستان نام دارد. تمل از ترکیه درخواست نمود که در خصوص بکارگیری سلاح‌های شیمیایی افکار عمومی را مطلع کند

حزب دمکراتیک خلق‌ها در چارچوب کارزار زمان آزادی فرارسیده است، در مردین نشستی را برگزار کرد. ابرو گونای سخنگوی حزب دمکراتیک خلق‌ها، طیب تمل معاون ریاست مشترک حزب، اعضا و مدیران این حزب در نواحی و مناطق در این نشست شرکت کردند. در این نشست که در سالن همایشهای دفتر حزب دمکراتیک خلق‌ها برگزار شد، بعد از سخنرانی پریخان آقا اوغلو، طیب تمل سخنرانی کرد.

در این مراسم طیب تمل اعلام نمود که حملات اشغالگرانه علیه کورد ادامه داشته و سیاستهای نابودگرانه همچنان ادامه دارند. انکار موجودیت کورد ادامه دارد. حکومت آ.ک.پ/م.ه.پ تلاش می‌کند تا سیستمی را بر اساس فاشیسم ایجاد کند و منطقه را به عنوان عرصه تحقق فاشیسم خود انتخاب کرده است. تلاش می‌کند تا جنبش آزادی کورد را نابود کند. هدف آنها این است که کورد را از میان برداشته و محو نمایند. تلاش می‌کنند تا هویت ملی کورد را در هرچه چهار بخش کوردستان نابود کنند.

دست‌یابی به راه حل از طریق آ.ک.پ امکانپذیر نیست

طیب تمل در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که فاشیسم با انتخابات خاتمه پیدا نمی‌کند، بلکه فاشیسم را تنها از طریق مبارزه می‌توان از میان برداشت. سیاستهای کنونی که پیش برده می‌شوند در واقع سیاستهای دولت نیستند. زیرا وجود آ.ک.پ/م.ه.پ براساس عدم احترام و نادیده گرفتن کورد ایجاد شده است. باید با خودمان رک و بی‌پرده باشیم، دست‌یابی به راه حل از طریق آک.پ امکانپذیر نیست. دوستی آ.ک.پ/م.ه.پ بر اساس دشمنی با کورد بوده است.

یحث و گفتگو درباره کوردستان

طیب تمل معاون ریاست مشترک حزب دمکراتیک خلق‌ها ضمن نشان دادن واکنش به جرم انگاری کلمه کوردستان در روزهای اخیر هم اظهار داشت: لازم است همه بدانند که نام جغرافیایی که کورد در آن زندگی می‌کند، کوردستان است. ما برای دست‌یابی کوردستان و کورد به یک موقعیت سیاسی است که تلاش می‌کنیم. در این رابطه سیاستهای حزب دمکراتیک خلق‌ها هم شفاف هستند. برای کورد و کوردستان آزادی، برای ترکیه دمکراسی. در صورتیکه ترکیه دمکراتیک نشود، فاشیسم ادامه خواهد یافت و دشمنی علیه کورد ادامه پیدا می‌کند.

استفاده از سلاح شیمیایی جنایت علیه بشریت است

طیب تمل در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به عملیات نظامی ارتش اشغالگر ترک در مناطق باشور کوردستان و استفاده آن از سلاح‌های شیمیایی گفت: لازم است پارت دمکرات کوردستان و رهبری بارزانی اهداف خود را به صراحتا اعلام کنند. دشمنی با جنبش ازادی کورد، دشمنی با مبارزه خلق کورد است. دشمنی با جنبشی است که حافظ دستاوردهای خلق کورد است. مسدود کردن دروازه روژآوا دشمنی با موقعیت سیاسی خلق کورد است. اکنون ادعاهایی مبنی بر بکارگیری سلاح شیمایی از سوی دولت ترک به گوش می‌خورد. می‌دانید که دیکتاتوری صدام به دلیل کاربرد سلاحهای شیمیایی مورد حمله قرار گرفت. امروز ما ادعای بکارگیری سلاحهای شیمایی را علیه انقلابیون کورد، علیه جغرافیای کوردستان می‌شنویم. سلاح‌های شیمیایی مورد استفاده قرار گرفته‌اند. حکومت کوردستان اجازه نمی‌دهد که هیچ کس در این باره تحقیق انجام داده و این مسئله را ثابت کند. ما اینجا اعلام می‌کنیم، ما از حکومت اقلیم کوردستان، پارت دمکرات کوردستان درخواست می‌کنیم که در رابطه با این ادعاها بیانیه‌ای رسمی را صادر کند. از سازمان‌ها و نیروهای بین‌المللی می‌خواهیم که در این باره تحقیق و تفحص به عمل بیاورند. لازم است در مورد صحت وسقم این ادعاها بیانیه صادر شود. ما از حکومت ترکیه می‌خواهیم که در این باره بیانیه‌ای را خطاب به افکار عمومی منتشر کند. زیرا استفاده از سلاح‌های شیمیایی جنایت علیه بشریت است و این مسئله هیچگاه فراموش نمی‌شود.