۴ اشغالگر در عملیات نیروهای یژا ستار کشته شدند

در عملیات گریلاهای یژا ستار در آواشین و هفتانین، ۴ نظامی رژیم اشغالگر ترک به هلاکت رسیدند

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان با صدور اطلاعیه‌ای جزئیات تازه‌ای را در مورد عملیات نیروهای گریلا و حملات اشغالگرانه رژیم ترک منتشر کرد.

در اطلاعیه آمده است:

"در چارچوب کارزار انقلابی جنگ خابور در هفتانین؛

ساعت ۵:۴۵ روز ٢۴ ژوئیه / ٣ مرداد ماه اشغالگران مستقر در ارتفاعات منطقه خانتور از سوی تک‌تیراندازان گریلا هدف قرار گرفتند. یک اشغالگر در این عملیات کشته شد.

این عملیات از سوی نیروهای یژا ستار در گرامیداشت سالروز شهادت فرمانده زلال سیدم به انجام رسید که در هفتانین قهرمانانه جنگید و به کاروان شهیدان همیشه جاوید پیوسته بود.

در چارچوب کارزار انقلابی شاهین‌های زاگرس در آواشین؛

ساعت ٨:۵٠ روز ٢۴ ژوئیه علیه اشغالگرانی که از تپه سلیمان بسوی ارتفاعات حرکت می‌کردند از سوی نیروهای یژا ستار با تاکتیک تله انفجاری عملیاتی به انجام رسید. در نتیجه این عملیات ٢ اشغالگر کشته شدند. اشغالگران یک گام عقب‌نشینی کردند. برای دومین بار هم عملیاتی انفجاری علیه اشغالگران انجام شد و یک اشغالگر کشته شد. اشغالگران پس از این عملیات‌ها تجهیزات نظامی خود را رها کرده و پا به فرار گذاشتند. ارتش غاصب ترک اجساد کشته‌های خود را با هلی‌کوپتر از منطقه خارج کرد.

در این عملیات که از سوی نیروهای یژا ستار به انجام رسید ٣ اشغالگر کشته شدند.

روز ٢۴ ژوئیه اشغالگرانی که درصدد پیشروی بسوی تونل‌های جنگ در تپه سور بودند از فاصله‌ای نزدیک توسط نیروهای ما هدف قرار گرفتند. اشغالگرانی که متحمل ضربات سهمگین گریلایی شده بودند عقب‌نشینی کردند. نیروهای ما در همین روز یک درون را ساقط کردند.

از ساعت ٨:۴٠ الی ١٠:٣٠ روز ٢۵ ژوئیه نیروهای ما اشغالگرانی را که درصدد حمله به تونل‌های جنگ با مواد منفجره بودند هدف قرار دادند. در نتیجه عملیات نیرومندانه همرزمان ما اشغالگران مجبور به عقب‌نشینی شدند. نظامیان ارتش غاصب ترک که در مقابل نیروهای ما با شکست روبرو شده و پا به فرار گذاشته بودند مناطق جنگلی تپه سلیمان را به آتش کشیدند.

غروب روز ٢۴ ژوئیه ارتش اشغالگر ترک با آتش توپخانه و خمپاره‌باران منطقه خانتور عرصه آواشین را هدف قرار داد. در نتیجه این حملات مراتع و اراضی منطقه دچار آتش‌سوزی شد و زیان فراوانی به باغ و مزارع روستائیان وارد گردید.

هلی‌کوپترهای تهاجمی ارتش غاصب ترک از ساعت ٢٣ الی ٢۴ روز ٢۴ ژوئیه روستای أوره در ناحیه کانیهماسی بخش آمیدی را هدف حملات راکتی و گلوله‌باران قرار دادند.

از ساعت ٢٢ الی ٠٠:۴٠ روز ٢۴ ژوئیه هلی‌کوپترهای ارتش اشغالگر ترک بر فراز مناطق تپه سلیمان، تپه سپی، تابورا عربان، بانیستا و مروانوس عرصه آواشین به گشتزنی پرداختند.

ساعت ٢:٣٠ روز ٢۴ ژوئیه ارتش اشغالگر ترک با مواد منفجره به تونل‌های جنگ منطقه ورخله در آواشین حمله کرد.

از ساحت ٢٣ الی ٢٣:٣٠ روز ٢۴ ژوئیه هلی‌کوپترهای تهاجمی ارتش اشغالگر ترک تپه شهید سمکو در عرصه زاپ را هدف حملات راکتی و گلوله‌باران قرار دادند.

در این حملات هیچ آسیبی به نیروهای ما وارد نشده است."