باران شدید و تندباد در چند استان

سیل در تهران و سیستان و بلوچستان جان دستکم یازده نفر را گرفت

جاری شدن سیل در نقاط مختلف ایران خسارات زیاد جانی و مالی ببار آورده است. سیل از یک طرف خسارت می‌زند و نبود زیر‌ساخت‌های مناسب شهری از طرف دیگر.

به دنبال وقوع سیلاب در چندین استان ایران، مقامات این کشور از افزایش آمار قربانیان در تهران و سیستان و بلوچستان خبر دادند.

تعداد قربانیان سیل در بلوچستان با اضافه شدن دو کودک زاهدانی به دستکم پنج نفر رسیده است. این دو کودک بر اثر ریزش دیوار خانه‌شان جان سپرده‌اند و پدرشان مصدوم شده است.

رضا طاهرخانی، فرماندار شهرستان دماوند نیز خبر داد، دست‌کم یک نفر در بخش رودهن این شهرستان، بر اثر خرابی‌های سیل کشته شده است.

همچنین مقامات استانی در تهران از افزایش قربانیان سیل در منطقه امام‌زاده داود خبر دادند. تاکنون دست‌کم ۶ نفر در جریان سیلاب کشته شده‌ اند. تعداد مفقودین امام‌زاده داود نیز تا چهارده نفر گزارش شده است. مقامات محلی از ساکنین این محدوده خواسته‌اند فورا خانه‌های خود را ترک کنند چون بارندگی‌ها شدت می‌گیرد.

تصاویر به دست آمده نشان می‌دهد خودروهای متعددی در این منطقه میان گل و لای، زمین‌گیر شده‌اند. خسارات بارش‌های سنگین روزهای اخیر در شهرهای مختلف صدها میلیارد تومان عنوان می‌شود.