بازجویی رئیس مشترک ه.د.پ شعبه آنتالیا از سوی ترک‌های فاشیست‌های مسلح تُرک

گروهی از فاشیست‌های ترک در بخش دوشمالت از توابع آنتالیا خودرو رئیس مشترک حزب دمکراتیک خلق‌ها شعبه آنتالیا را متوقف کرده و از او درخواست مدارک هویتی کردند. محمد دنیز رئیس مشترک آنتالیا-ی ه.د.پ این اقدام را اخلالگری عنوان کرد.

فاشیسم در ترکیه پس از آتش‌سوزی جنگل‌ها همچنان زبانه می‌کشد. در تازه‌ترین مورد فاشیست‌های ترک مسلح در بخش دوشمالت آنتالیا خودرو محمد دنیز رئیس مشترک ه.د.پ شعبه آنتالیا را متوقف کرده و از او درخواست ارائه مدارک هویتی کرده‌اند.

نژادپرست‌های ترک با اطلاع پلیس ترک در محله‌های این بخش اقدام به کنترل اوراق هویتی شهروندان می‌کنند.

فاشیست‌های ترک در روزهای گذشته در مناطق مانافگات، گازیپاشا و آلانیا در استان آنتالیا به شهروندان حمله‌ور شده بودند. روز سه‌شنبه گروهی از ترک‌های نژادپرست مسلح در شب‌هنگام خودرو محمد دنیز رئیس مشترک ه.د.پ آنتالیا را متوقف کردند و از او درخواست ارائه مدارک هویتی نمودند.

محمد دنیز گفت که وی توسط دو فرد مسلح که چراغ قوه در دست داشتند متوقف شده است.

به گفته محمد دنیز پس از آن حدود ٢٠ نفر که سن آن‌ها از ١۶ تا ۴٠ سال بود اطراف خودرو را محاصره کردند و افزود که بجز دو نفری که چراغ قوه به همراه داشت تمامی افراد دیگر مسلح بودند.

رئیس مشترک ه.د.پ شعبه آنتالیا افزود:"من به آنان گفتم که به خانه بازمی‌گردم. آنان آدرس خانه من را پرسیدند و مدارک هویتی کردند. من گفتم که چیزی به همراه ندارم. وقتی من گفتم که این چه وضعی است؟ شما که نظامی نیستید، شما که پلیس نیستید آنان اینگونه به من پاسخ دادند؛'ما خودمان می‌دانیم چکار می‌کنیم، شما نمی‌دانید.'

دنیز افزود که پس از آن اجازه دادند به راهم ادامه دهم. وی افزود؛"این اخلالگریست. هر چیزی روی دهد همه ضرر خواهیم کرد. در این منطقه ما با هم زندگی می‌کنیم."