درخواست وکلای رهبر خلق کورد برای انجام ملاقات

وکلای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان برای دیدار از زندان امرالی و ملاقات با موکلشان امروز بار دیگر به دادسرای جمهوری ترک در شهر ساحلی بورسا مراجعه کردند.

نوروز أویسال، ابراهیم بیلمز، مظلوم دینچ و سربای کوکلو وکلای رهبر خلق کورد، عبدالله اوجالان، که از ٢٢ سال پیش در زندان گروه F فوق امنیتی امرالی نگهداری می‌شود امروز یکبار دیگر خواستار انجام ملاقات با موکلشان شدند و درخواستی را به دادستانی جمهوری ترک در بورسا تحویل دادند.

رژیم ترکیه روز ٢٣ سپتامبر ٢٠٢٠ به بهانه نگارش کتاب «نقشه راه» در سال ٢٠٠٩ که عبدالله اوجالان به عنوان دفاعیات خود به دادگاه حقوق بشر اروپا ارائه کرده بود به مدت ۶ ماه هرگونه ملاقات وی و سه هم زندانی دیگر امرالی را ممنوع اعلام کرده بود.

علیرغم آنکه این ممنوعیت روز ٢٣ مارس به پایان رسید اما درخواست‌های مکرر وکلای اوجالان همچنان بدون پاسخ مانده‌اند. افزون بر این ماه ژانویه ٢٠٢١ گزارشی به رسانه‌ها درز پیدا کرد که در آن آمده بود دولت ترک یکبار دیگر اوجالان را به بهانه تخلف انضباطی محکوم کرده است.

رِزان ساریجا و نوروز اویسال وکلای اوجالان پس از ٨ سال منع ملاقات سرانجام با فشار افکار عمومی کوردستان موفق شده بودند در روزهای ٢ و ٢٢ ماه می، ١٢ و ١٨ ماه ژوئن و ٧ آگوست ٢٠١٩ با موکلشان در زندان امرالی دیدار کنند. دادستانی ترک از این روز تاکنون به تمامی درخواست‌های وکلای اوجالان برای انجام ملاقات پاسخ رد داده است.