فراخوان ی.پ.س: در مقابل استعمارگری ترک و فاشیسم ایستادگی کنید!

ی.پ.س در بیانیه‌ای از کوردستانیان خواست در مقابل حملات ترک‌های فاشیست از خود و جامعه خویش محافظت به عمل آورند

شورای اجرایی یگان‌های مدافع غیرنظامیان در رابطه با حملات ترک‌های فاشیست به کوردها در باکور کوردستان و ترکیه بیانیه‌ای صادر کرد.

در بیانیه آمده است:

"حملاتی که نه تنها کوردها بلکه همزمان ارمنی‌ها، سریانیها، آسوری‌ها، کلدانیان، رومی‌ها و طیف‌های علوی و ایزدی را هدف قرار داده سیاست خود دولت ترکیه است. این حملات افزایش خواهند یافت. رژیم ترک در تمامی سازمان‌ها و موسسات خود از دبستان و رسانه، سیاست و هنر بر رویه یک دولت، یک دین و یک زبان پافشاری کرده و 'دیگران' را هدف حمله قرار می‌دهد. بدیهی است گفته 'خوشبخت کسی است که می‌گوید ترک هستم' به درازای تاریخی خود نشان داده است که حق زندگی را به غیرترک‌ها نمی‌دهد. افراد غیرترک وقتی به دلیل فشارها هویت ترک را می‌پذیرند هیچ فایده‌ای در بر نخواهد داشت. زیرا دولت فاشیست ترکیه با ذهنیت خونخواری بنیان گذاشته شده است.

در تازه‌ترین مورد کارگر فصلی کورد به نام اسعد آتابای در ساکاریا وقتی درخواست دستمزد خود را می‌نماید از سوی یک فاشیست ترک به نام سلیم چابک هدف حمله واقع می‌شود. اسعد آتابای پس از آنکه برای اقامه دعوی به یک مرکز امنیتی می‌رود از سوی نیروهای امنیتی تحت فشار قرار داده می‌شود تا از حقوق خود صرف‌نظر کند. گماشته رژیم ترک به او می‌گوید که 'این موضوع را با رسانه‌ها در میان نگذار، اگر نه هیچ کسی اجازه نخواهد داد اینجا به کار ادامه دهی'. و سپس مهاجم را آزاد کرده است. این موضوع به هیچ عنوان مایه تعجب نیست. سلیم چابک با این پاداش برای حمله به یک کورد دیگر رها شده است. در دو سال گذشته موارد متعددی در این خصوص را شاهد بوده‌ایم. ٢٢ جولای ٢٠٢١ در منطقه مرام استان قونیه شهروند حکیم دال تنها به دلیل کورد بودن به قتل رسید. یک فاشیست ترک دیگر هم ٧ فرد کورد را قتل‌عام کرد. در سلطان‌داغی ٧ کورد از سوی فاشیست‌های ترک مجروح شدند. در الماداغ آنکارا به یک خانوار کورد حمله شد. در چوروم ، در الاملیا از توابع آنکارا، در آکچاکوجا از توابع دوزجه، در بورسا و در دانشگاه آکدنیز آنتالیا فاشیست‌های ترک کوردها و جوانان کورد را هدف حملات وحشیانه قرار دادند. خلقمان به دلیل حرف زدن به کوردی، گوش دادن به موسیقی کوردی و پافشاری بر هویت کوردی خود هدف حملات فاشیست‌های ترک قرار می‌گیرد. رژیم ترک همچنانکه در سیواس، مرعش و چوروم زمینه فاشیسم را هموار کرد امروز هم با کاراکترهای فاشیست آموزش دیده در این سیستم به کوردستانیان مظلوم حمله می‌کند. اینان سوگند خورده‌اند که کوردها را در شهرهای ترکیه قتل‌عام کنند.

گردن کج کردن در برابر فاشیسم بر دامنه حملات فاشیستی می‌افزاید. خلقمان لازم است در مقابل فاشیسم ساکت نباشد، باید از خود دفاع کند. زمانیکه انسان انتظار حق، قانون و عدالت را از یک رژیم فاشیست داشته باشد در حقیقت تنها خود را فریب داده است. از جوانان کورد و خلق کورد دعوت می‌کنیم برای پایان دادن به استعمارگری ترک و فاشیسم بر اساس حق دفاع مشروع ایستادگی کنند."