فرهاد شعبانی، عضو کمیته مرکزی کومله درگذشت

فرهاد شعبانی عضو کمیته مرکزی کومله و از اعضای هیأت مدیره کولبر نیوز و کارگر نیوز صبح روز یکشنبه (٢٠ ژوئن/ ٣٠ خرداد) به دلیل بیماری درگذشت.

بنابر اطلاعیه کومله سازمان کوردستان حزب کمونیست ایران، فرهاد شعبانی از اعضای کمیته مرکزی این حزب صبح روز یکشنبه پس از سه ماه چالش با بیماری سرطان معده درگذشت. فرهاد شعبانی پیشمرگ و عضو کمیته مرکزی کومله از نخستین روزهای حاکمیت رژیم استعمارگر جمهوری اسلامی بر ایران سلاح مبارزه را بدست گرفت و در مناطق هورامان، مریوان، کامیاران، سنه، دیواندره و سقز به فعالیت انقلابی پرداخت.

در اطلاعیه کومله آمده است:"رفیق فرهاد شعبانی روز ١٧ اسفند ١٣٣٧ شمسی برابر با ٨ مارس ١٩۵٨ میلادی در "کورآباد"، محله‌ای در حاشیه شهر سنه در خانواده‌ای تهیدست به دنیا آمد. یازده ساله بود که برای کمک به معیشت خانواده و تامین مخارج تحصیل خود در کارهای ساختمانی به کارگری پرداخت. دشواری‌های زندگی وی را ناچار نمود در نیمه راه تحصیل در دوره دبیرستان را رها نموده تا تمام وقت در خدمت تامین زندگی خانواده خود باشد. برای مدتی به استخدام سازمانی تازه تاسیس در نیروهای مسلح رژیم  شاه بنام "سازمان جوانان" در آمد. با شروع قیام مردم ایران بر علیه رژیم شاه به همراه شماری از همکارانش در ارتش "هسته آرمان ارتش خلقی" را تشکیل داد و تمام توان و انرژی خود را برای به ثمر رساندن انقلاب ایران بکار برد. این گروه در دوره مقاومت ٢۴ روزه شهر سنه به کومله پیوست. از آن پس تاریخ زندگی رفیق فرهاد به فراز و فرودهای جنبش انقلابی مردم کوردستان و سیر تکامل و تحکیم موقعیت کومله در جامعه کوردستان گره خورد. از آن هنگام تا آخرین روزهای حیات وی هیچ عرصه‌ای از فعالیت کومله و بعدها با تشکیل حزب کمونیست ایران نیست که در آن نتوان نقش برجسته رفیق فرهاد را بە عنوان پیشمرگی دلیر، کارگری رزمنده، آژیتاتوری روشن‌بین و رهبری کارآزموده و توانا ندید."

کومله می‌افزاید:"رفیق فرهاد در حالیکه آخرین نفس‌هایش را می‌کشید، تعهد خود را با آرمان و اهدافش در قالب جملاتی کوتاه بر زبان آورد و سر انجام  با کلام  "زنده‌باد سوسیالیسم" چشم از جهان فروبست. در روزهای سخت بیماری و در حالیکه از مرگ محتوم خود خبر داشت، تمام تلاش خود را معطوف به دادن آرامش به همسر و فرزندانش و ابراز امید به پیروزی در صفوف همرزمانش از طریق شبکه‌های اجتماعی می‌نمود. بدون شک فقدان رفیق فرهاد ضایعه بزرگی برای جریان ما، جنبش کمونیستی، جنبش کارگری و جنبش انقلابی مردم کوردستان است."

شایان ذکر است که زنده‌یاد فرهاد شعبانی در جریان حمله داعش و گروه‌های تروریستی به روژاوا جزو اولین کسانی بود که در یک ماموریت تشکیلاتی عازم کوبانی و قامشلو شد. رفتن به روژاوا برای او تداعی‌گر ایام جوانی و مبارزه و مقاومت قهرمانانه مردم سنه علیه رژیم مستبد جمهوری اسلامی بود.