گردهمایی ده‌ها هزار نفری معترضان در اصفهان؛ زاینده ‌رود ما کو؟

اعتراضات چند روزە اخیر کشاورزان اصفهانی به خشکی زاینده رود امروز با مشارکت دیگر ساکنین این شهر به یک گردهمایی ده‌ها هزار نفری بدل شد. مقامات حکومتی که سال‌هاست وعده و وعید می‌دهند پاسخی به معترضان ندارند.

جمعیتی ده‌ها هزار نفری امروز در بستر خشک زاینده رود تجمع کردند و خواستار احیای رودی شدند که زمانی از معروف‌ترین جاذبە‌های گردشگری این شهر بود.

آنها فریاد می‌زدند "زاینده رود من کو؟" و "به اصفهان نفس بده، زاینده رود رو پس بده".

اعتراضات به خشکی زاینده رود از حدود دو هفته پیش توسط کشاورزان از سر گرفته شد. آنها می‌گویند خشکسالی و بی آبی، زندگی‌شان را به خطر انداخته و زمین‌های زراعی آنها دیگر محصولی ندارد که از طریق فروش آن امرار معاش کنند.

تعداد شرکت کنندگان در اعتراضات امروز به حدی بوده که رسانه‌های دولتی ایران قادر به سانسور آن نبوده و با قطع شعارهای معترضان سعی در پوشش آن کرده‌اند.

حسن اکلیلی از هنرمندان اصفهان از جمله سخنرانان امروز بود که گفت پیکر نیمه جان و مرده زاینده رود به ما نفس می‌دهد.

سخنگوی معترضان در حالی پرسید چه شده است، اینطور مانده‌اند که مقامات حکومتی پاسخی به سئوالات ندارند. حکومت طی سال‌های گذشته سعی کرده آب را کوههای زاگرس لرستان به قیمت خانه خراب شدن مردم استانی دیگر به اصفهان منتقل کند که این طرح نیز فایده‌ای نداشته و مردم خواستار افشای مافیای آب در ایران هستند.

آنها می‌گویند دنبال آمریکا و اسرائیل نرود، دشمن در خاک خود ماست.