گوک سونگور: کوردستانی ها و دوستانشان از شهدایشان صیانت می کنند

فاتوش گوکسونگور، ریاست مشترک KCDK-E اعلام کرد که به منظور محکومیت قتل عام پاریس، مراسم تشییع جنازه و فعالیت های اعتراضی در روزهای ٣ و ٧ ژانویه برگزار می شود و از همه خواست تا به فعالیت ها بپیوندید.

فاتوش گوکسونگور، ریاست مشترک KCDK-E اعلام کرد که به منظور محکومیت قتل عام پاریس، مراسم تشییع جنازه و فعالیت های اعتراضی در روزهای ٣ و ٧ ژانویه برگزار می شود و از همه خواست تا به فعالیت ها بپیوندید. گوکسونگور با فرات نیوز صحبت کرد و اظهار داشت که ٢ دسته مختلف در داخل کشور فرانسه وجود دارد و این دسته ها با یکدیگر در تضاد هستند. گوکسونگور تصریح کرد که مردم کوردستان تا آشکار شدن و مجازات قاتلان این کشتارها به فعالیت خود ادامه خواهند داد. گوک سونگور کشتار ٢٣ دسامبر را نتیجه مخفیکاریهای اولین قتل عام پاریس دانست و گفت: در ٩ ژانویه ٢٠١٣ سه زن انقلابی کورد در مرکز پاریس به قتل رسیدند و ده سال از آن می گذرد. دستگاه قضایی فرانسه ١٠ سال ابعاد این ترور دولت ترک را برملا نکردە و تلاش شد با مرگ مشکوک و قتل عامل محرک در زندان سرپوش بگذارد.به مدت ١٠ سال زنان کورد، کوردستان و بسیاری از جنبش های زنان جهان برای افشای مسئولین این قتل عام اقدام کردندو دولت فرانسه بعداً پرونده را باز کرد

اما این بار با قرار دادن دستور محرمانه بودن پرونده، آن را به یک راز دولتی تبدیل کرد. قاتلان مشخص هستند و نیروهای پشت سر آنها نیز مشخص هستند، اما اینکه آنها این کار را کردند یک راز دولتی است، خشم زنان کورد و مردم کورد بیشتر شده است . ١٠ سال بعد، زمانی که مقدمات بزرگداشت دهمین سالگرد این کشتار در حال انجام بود، دومین کشتار در پاریس رخ داد. چون قتل عام اول پاسخگو نبود.

 گوکسونگور در ادامە اظهار داشت: در فرانسه نظرات دو گروە در رابطە با این ترور قابل مشاهدە هستند. بخشی برا ین باوراند کە این مسئلە بە گلادیو مرتبط بودە این قاتل از نظر روانی ناپایدار است، او را به بیمارستان بردند. دسته دوم تلاش دارند به جای سرپوش گذاشتن بر قتل عام،تا حدی که قاتل از نظر روانی ثبات داشته باشد باید محاکمه شود. الان این دو دسته با هم تضاد دارند، ما اطلاعات دقیقی در این بارە نداریم، اما به وضوح ابعاد این قضیە  مشخص است.

از ٢٣ دسامبر، افکار عمومی فرانسه، مطبوعات فرانسه، زنان کورد، کوردها، جنبش های سوسیالیستی، جنبش های زنان جهان و دوستان فرانسوی با ما توافق کردند که این دومین ترور پاریس است. با این حال، دادستانی فرانسه و برخی مقامات بر افشای این کشتار به عنوان یک حمله نژادپرستانه فردی اصرار دارند.

فرانسه باید جنایتکاران واقعی را پیدا کند

گوک سونگور گفت: وقتی به اقدامات دولت ترکیه نگاه می کنیم می بینیم که این اقدام برای سرپوش گذاشتن بر ترور است. آنها تلاش می کنند فرانسه را تحت فشار قرار دهند. ترکیە بر این باور است اگر پ ک ک فعالیتهایش در پاریس متوقف و ممنوع شود، چنین قتلعامهایی رخ نخواهد داد. این هم اعتراف دیگری است کە مقامات قضایی فرانسه باید این توئیت سفیر ترکیه را به عنوان شکایت کیفری بپذیرند. اسامی زیادی در اطراف وجود دارد درست یا نادرست ما نمی دانیم اما دادستان باید با آنها برخورد کند. هدف آنها  سرپوش نهادن بە کشتار ١٠ سال پیش بود، دادستان ها باید مراقب این موضوع باشند، این موضوع بسیار حساس است، زیرا کورد از این گفتەها خسته شده اند، دیگر آنها را به سخره نگیرید. در این کشتار هدف زن کورد، جنبش زنان کورد برای آزادی است.

وقتی به شخصیت حکومت فاشیستی حزب عدالت و توسعه و حزب حرکت ملی ترکیه نگاه می کنیم، می بینیم که این حکومت دارای شخصیتی کاملاً فاشیستی-دیکتاتور، داعشی، سرکوبگر، ضد دمکراتیک، ضد مردمی و ایمانی است. ایدئولوژی رسمی ١٠٠ ساله دولت ترکیه بر این منطق استوار است. هوال اوین گویی به دلیل شکست داعش مورد هدف قرار گرفت.

 گوک سونگور در ادامە گفت اوین گویی به دلیل مبارزه با داعش در روژاوا و شرکت در شکست داعش مورد هدف قرار گرفت و گفت: زنان کورد در مقابل این ارتش وحشی که همه از آن می ترسیدند قرار گرفتند. هوال اوین یک قهرمان است که در سطح پیشاهنگ در جنگ علیه ارتجاع جنگید، فرمانده شد و در واقع بشریت را نجات داد، اول باید این را ببینید، آنها قلب کوردها را می سوزانند، زنان کورد، کسانی که مقاومت می کنند، هدف قرار می گیرند.

نظام سرمایه داری در سراسر جهان تلاش می کند تا جوامع را از طریق زنان به دست آورید تلاش می کند از طریق زنان مقاومت را به دست بیاورد با قتل ژینا امینی ماه ها پیش در ایران شعار رهبر اوجالان به نام "ژن ژیان آزادی" که سال ها با مقاومت و فلسفه خود به جنبش زنان کورد جان بخشیده است. در سراسر جهان به یک شعار تبدیل شده است.سیاست های ظالمانه یک سنت دولتی است که در مرکز دولت ترکیه و مفهوم تبعیض نژادی وحشیانه قرار دارد و به همین دلیل برای دومین بار زنان کورد هوال اوین در پاریس مورد هدف قرار گرفت.

مثل ساکینه فیدان و لیلا

کوردها و دوستانشان از شهدایشان صیانت می کنند

 گوک سونگور با بیان اینکه از آن روز که در مرکز فرهنگی احمد کایا قتل عام صورت گرفت تا کنون به دنبال اجرای عدالت هستند ، اظهار داشت که در سوم ژانویه دومین قتل عام پاریس رخ داد. شهدا با برگزاری مراسم یادبود به کوردستان فرستاده و تشییع می شوند.

گوک سونگور در ادامە گفت: شهدای خود را در روز ۳ژانویه  با مراسمی به کردستان می فرستیم و پیکرهای اوین گویی، میر پرور و عبدالرحمن قیزیل را تشییع می کنیم. اول از همه، همه مردم فرانسه در مراسم تشییع جنازه پاریس و اطراف آن شرکت خواهند کرد. درخواست ما در اینجا به همه مردم ما است. به منظور رسیدگی به شهدای خود و آوردن شهدای خود به کوردستان با برگزاری مراسمی شایسته، از همه کوردستانی ها و دوستانشان انتظار داریم در مراسم یادبودی که در سوم ژانویه در پاریس برگزار می شود شرکت کنند. در ژانویه در پاریس باشید. آنها ۳ژانویه شهدای خود را به کوردستان می فرستند و با بیان اینکه یادواره سارا روژبین و روناهی که قرار بود در  دی ما برگزار شود طبق برنامه آنها خواهد بود، گفت: می خواهم در مورد چیزی به شما گوشزد کنم.

مراسم بزرگداشت ما در ٨ ژانویه برگزار می شود که دوستمان اوین در تدارک آن شرکت داشت. در مراسم بزرگداشت و تشیع ٣ ژانویه مردم ما در پاریس و اطراف آن و کسانی که در کشورهای مختلف اروپایی زندگی می کنند و شرایط آنها مناسب است شرکت خواهند کرد. مردم ما از سراسر اروپا در راهپیمایی  ٧ ژانویه شرکت خواهند کرد. این رویداد در ٧ ژانویه با حضور مردمی از سراسر اروپا برگزار می شود. کسانی که می خواهند بیایند می توانند به موسسات، فدراسیون ها و شوراهای ما در کشورهایی که در آن مستقر هستند مراجعه کنند. ما از همه مردم خود می خواهیم که با روحیه مقاومت در این دو فعالیت شرکت کنند.