هاشم گزر: خواهرم غریبه از زندان به من گفت که به او تجاوز کرد‌‌ه‌اند

هاشم گزر برادر زندانی سیاسی غریبه گزر که در زندان به قتل رسید می‌گوید، خواهرش در تماس تلفنی به او گفته ‌است که شکنجه‌ شده و به وی تجاوز جنسی شده ‌است.

هاشم گزر برادر زندانی سیاسی غریبه گزر که در زندان بخش F شماره ۱ کاندرا به شیوه‌ای سیستماتیک شکنجه می‌شد و به وی تجاوز شده و در سلول انفرادی کشته شد، از زندان فوق امنیتی شماره ۲ خارپوت نامه‌ای به خارج از زندان فرستاده ‌است. در این نامه که آن را برای عمر فاروق گرگرلی‌اوغلو نماینده‌ی ه.د.پ از حوزه انتخابی کوجالی فرستاده، نوشته ‌است که هر ماه یک‌ یا دو بار با خواهرش به ‌صورت تلفنی صحبت می‌کرده ‌است.

گزر اعلام کرد، چون آدرس وکلای خواهرش را نمی‌داند، به ‌همین دلیل این نامه را برای آن‌ها ننوشته است. وی اعلام کرد که خواهرش در تماس تلفنی به وی گفته ‌است که شکنجه ‌شده و به وی تجاوز شده ‌است.

گفته‌های غریبه گزر به‌ صورت تلفنی ضبط  شده ‌است.

نامه‌ی هاشم گزر به‌ شرح زیر می‌باشد :

من هاشم گزر هستم که در زندان فوق‌امنیتی شماره ۲ خارپوت زندانی می‌باشم. من برادر بزرگ غریبه گزر که در زندان کاندرا به قتل رسید، می‌باشم. هر ماه ۱ یا ۲ بار به ‌صورت تلفنی با غریبه صحبت می‌کردم. در تاریخ ۱۴/۱۱/۲۰۲۱ مدیریت زندان کاندرا با ارتباطی تصویری و صوتی می‌خواستند با من صحبت کنند، تا در رابطه با سخنانم گفتگو کنند. من نمی‌خواستم بدون حضور وکلای غریبه با آن‌ها صحبت کنم. چون غریبه در تماس تلفنی به من گفته بود که وی را در سلول انفرادی نگه داشتند، او را به اتاق انتظار برده‌اند و به‌صورت نیمه ‌لخت در راهرویی او را به زمین بسته‌اند. در اتاق انتظار لباس‌های وی را از تن درآورده و نگهبانان مرد او را شکنجه کرده و به وی تجاوز کرده‌اند و به بدن وی دست زده‌اند. همه این سخنان به ‌صورت تلفنی ضبط شده ‌است چون تماس‌های تلفنی در سیستم مرکزی ضبط می‌شوند.

درخواست از وکلا

تا جایی‌ که من اطلاع دارم غریبه ۳ وکیل دارد. یکی از آن‌ها ژیان، دیگری ارن کسکین و نام سومی را نمی‌دانم. اگر من آدرس آن‌ها را می‌دانستم این نامه را برای آن‌ها می‌نوشتم. اگر شما می‌توانید خود را به وکلای غریبه برسانید و این‌ موضوع تلفن را با آن‌ها در میان بگذارید. اگر بتوانند پیش من بیایند بسیار خوب می‌شود و یا اینکه دادستان عمومی اظهارات من را دریافت کند و اظهارات من نیز ثبت شوند تا این مرحله بدون هیچ کم‌وکاستی ادامه یابد. باید وکلای غریبه پیش من بیایند.

گرگرلی‌اوغلو نماینده ه.د.پ برای آنکه در مورد پرونده گزر از وزیر دادگستری ترکیه عبدالرحمن گول سوال کند، پرسش‌نامه‌ای را آماده کرده و به کمیسیون حقوق ‌بشر مجلس ترکیه مراجعه کرده است.