هزاران نفر در استانبول مخالفتشان با جنگ و منزوی‌سازی در امرالی را فریاد زدند

این گردهمایی دیروز در یکی از میادین استانبول در حالی برگزار شد که تحت محاصره پلیس ترکیه قرار داشت.

پروین بولدان رئیس مشترک حزب دمکراتیك خلق‌ها در گردهمایی استانبول خواستار پایان جنگ‌افروزی دولت ترکیه و لغو ممنوعیت ملاقات‌ها با رهبر اوجالان در زندان امرالی شد.

این گردهمایی دیروز در یکی از میادین استانبول در حالی برگزار شد که تحت محاصره پلیس ترکیه قرار داشت.

معترضانی که پایکوبی می‌کردند با شعارهایی خواست خود برای آزادی رهبر اوجالان که از ٢٣ سال پیش در اسارت زندان جزیره امرالی بسر می‌برد را فریاد می‌زدند.

جنگیز چیچک، سخنگوی مشترک کنگره دمکراتیك خلق‌ها با سخنرانی در جمع معترضان یادآوری کرد از ابتدا تاکنون با جنگ مخالف بوده‌اند. او گفت مبارزه برای برقراری یک دمکراسی پایدار در کشور ده‌ها سال است که ادامه دارد اما جنگ باید متوقف شود.

پروین بولدان رئیس مشترک ‌ه‌.د‌.پ نیز در سخنرانی خود نیز راه حل مسائل ترکیه را راهکارهای صلح‌آمیز و انسانی این حزب که تکثر فرهنگی را به رسمیت می‌شناسد عنوان کرد و گفت سران کشور که تصمیم به جنگ می‌گیرند و جنگ را به کشورهای همسایه می‌کشانند به فکر آینده این کشور و جوانانش نیستند.

بولدان به ماه‌های طولانی قطع تماس‌ها با رهبر خلق کورد در امرالی اشاره کرد و گفت منزوی‌سازی در امرالی که نوعی جنایت علیه بشریت است باید لغو شود تا اوجالان بتواند با خانواده و وکلای خود ملاقات کند.