هزاران تن به روستای فیس محل تأسیس پ.ک.ک رفتند

هزاران تن به روستای فیس محل تأسیس پ.ک.ک رفتند

روستای فیس واقع در شهرستان لیجه در استان آمد شمال کردستان که پ.ک.ک 35 سال پیش در آن تأسیس شد امروز میزبان هزاران شهروند کرد شد. شهروندان کرد به دیدن خانه‌ای که نخستین کنگره پ.ک.ک در آن برگزار شده بود رفتند. در این خانه پوسترهای پیشاهنگان پ.ک.ک : کمال پیر, مظلوم دوغان, محسوم کورکماز, سکینه جانسز, زینب کناجی و فرماندهان جانباخته گریلاها, نصب شد.

هزاران شهروند کرد از سحرگاه امروز طی کاروان‌هایی متشکل از دهها خودرو بسوی روستای فیس در شهرستان لیجه حرکت کردند. این شهروندان صبح امروز در مقابل ساختمان تشکیلات حزب ب.د.پ در شهر آمد گردهم آمده و با استفاده از خودرو و اتوبوس بسوی آن روستا حرکت کردند. پلیس و ژاندارمری ترکیه هم تدابیر شدید امنیتی اخذ کرد و در مسیر لیجه مراکز ایست‌بازرسی با مقررات شدید دایر شد.

جمعی از شهروندان کرد در ورودی روستای فیس از خودروها پیاده شده و تا مقابل خانه محل کنگره نخستین پ.ک.ک, راهپیمایی کردند. جوانان هم از جمعیت حاضر حمایت کردند. زنان کرد هم در ورودی روستای فیس از شهروندان استقبال کردند.

هزاران تن مقابل خانه خانواده «زوگورلو» که نخستین کنگره پ.ک.ک در آن برگزار شد, تجمع کرده و شعارهایی در حمایت از پ.ک.ک سردادند. جوانان هم بر روی دیوارهای ساختمان پوسترهای رهبر ملت‌کرد, عبدالله اوجالان و گریلاهای پیشاهنگ را نصب کردند.

همچنین با استفاده از گل, سمبول پ.ک.ک یعنی ستاره در باغچه حیات آن ساختمان درست کردند. همچنین بر روی تپه‌ بزرگ در کنار روستای فیس پرچم‌های پ.ک.ک و ه.پ.گ برافراشته شد. ساکنان روستاهای حومه هم به روستای فیس رفتند.

پلاکاردهایی در حمایت پ.ک.ک هم در محل مراسم نصب شد. در این مراسم سخنرانی‌ شد و گروه‌های موسیقی هم به هنرنمایی پرداختند.

انتظار می‌رود که ریاست مشترک حزب ب.د.پ هم در این مراسم حضور یابد و سخنرانی کند.