جانباختن سه مبارز بختیاری

بە مناسبت جانباختن سە مبارز بختیاری جوانان آزادی‌خواه کهگیلویه و بویراحمد در مورد حوادث ایذه بیانیەای را منتشر کردند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در خطەی بختیاری لرستان مرتکب جنایت خونین دیگری شده است. بیانیە جوانان کهگیلویه و بویراحمد در این بارە اعلام داشتە است در حملەی اوباش سپاه به یک روستای ایذه، سه مبارز بختیاری جان خود را از دست دادند. سپاه تعداد جانباختگان را ولی دو نفر اعلام کرده و روایتی سراسر دروغ در اینباره منتشر کرده است.

روایت رسمی حکومت از آنچه در ایذه رخ داده است شک و تردیدهای فراوانی را دامن زدە است. ماجرا از آنجا آغاز شد که جمهوری اسلامی مسئولیت کشتن چندین شهروند در آبان ماه را بر عهده نگرفت و کودکانی مانند کیان پورفلک که شواهد نشان می‌دهد خود رژیم او را کشت را "شهید نظام" اعلام کرد.

هم اکنون سپاه پاسدران با رقم زدن جنایتی دیگر مدعی شده  است دو تن از عاملین این واقعه در ایذه را کشته و دو تن دیگر را نیز دستگیر کرده است.

اما گروهی بنام جوانان آزادی‌خواه کهگیلویه و بویراحمد با انتشار بیانیه ای  با  بختیاریها ابراز همدردی کرده و تعداد جانباختگان در یورش سپاه را سه نفر اعلام کرده‌اند که از مبارزان بختیاری بوده‌اند. در این بیانیه "سکوت رسانه‌ای مرکزگرایان" در مورد این واقعه محکوم و به توطئه‌ی انکار تشبیه شده است.

طبق این بیانیه، حمله سپاه به یک روستای ایذه صورت گرفته و در درگیری مسلحانه تعدادی کشته شدند. 

در متن بیانیه آمده است که :"بامداد ۲۹ آذرماه، اوباش مسلح جمهوری اسلامی همراه با سلاح سنگین جنگی شامل آر‌پی‌جی، خمپاره و نارنجک به چند تن از برادران بختیاری‌مان که در روستای “پَر سوراخ” از توابع ایذه مخفی شده بودند، یورش برده و آن‌جا را به خاک و خون می‌کشانند. در این یورش سه تن از عزیزانمان به نام‌های حسین سعیدی، مجاهد کورکور و محمود احمدی بدست فرقه‌ی تروریست اسلامی کشته شدند و تعدادی دیگر زخمی و دستگیر شدند. البته ناگفته نماند شیران لُر تا لحظه‌ی آخر جانانه مقاومت کردند و صدمات قابلی هم به دشمن زدند."

جوانان آزادی‌خواه کهگیلویه و بویراحمد نوشته‌اند در پی گرفتن تقاص خون این عزیزان از دشمنی که رو در رو و در منطقه‌ی خودمان است خواهد بود. این بیانیه با یک شعر لری به یاد مبارزان جانباخته در ایذه به پایان می‌رسد که معنی فارسی آن نیز ذکر شده است:

شب و روز بر سر خود بزنم و برایت شیون کنم

ندیدم که شیر نری در خون خود بغلتد

هم‌رزم بلند شو و لُرکَه* بزن سنگر به سنگر

از آسمان آتش می‌بارد چون روز محشر

 

شو و رو دم مِن سرُم آخی شیون کنوم سیت

نیدمه شیر نری من خین کنه پیت

کُر وَری لُرکه بزه سنگر و سنگر

تَش ایا و آسمون چی روز مَحشر