مشارکت هشت حزب در ائتلاف برای دمکراسی

بنابه فراخوان حزب دمکراتیک خلق‌ها نمایندگان ۸ حزب برای ائتلاف دمکراسی در سطح باکور کوردستان و ترکیه گردهم می‌آیند.

حزب دمکراتیک خلق‌ها در ۲۷ سپتامبر سال گذشته با انتشار اعلامیه «فراخوان برای آشتی، عدالت و دمکراسی» خواهان جبهه‌ای تحت عنوان «ائتلاف برای دمکراسی» شده بود. مدت زمان زیادی است که حزب دمکراتیک خلق‌ها تلاش‌های خود را برای ایجاد جبهه‌ای فراگیر از نیروهای دمکراتیک و چپگرا ادامه داده است. در روزهای آینده حزب دمکراتیک خلق‌ها با نمایندگان احزاب و سازمان‌های دیگر برای ایجاد این جبهه جدید دیدار می‌کند.

در همین چارچوب، پروین بولدان، مدحت سنجار، روسای مشترک حزب دمکراتیک خلق‌ها در ۱۸ ژانویه در آنکارا با نمایندگان حزب رنج EMEP، کانونهای خلق، حزب چپ، فدارسیون شوراهای سوسیالیستی SMF، حزب آزادی اجتماعی TOP،  حزب کمونیست ترکیه TKP،  حزب کارگران ترکیه TÎP دیدار می‌کند. پیش‌بینی می‌شود که در این دیدار گفتگوها در باره ائتلاف دمکراسی امیدها برای حل بحران را افزایش دهد. امید می‌رود که ایجاد ائتلاف دمکراسی با هدف تسری یافتن به تمام بخش‌های اجتماعی، به عنوان نیروی پیشاهنگ و تغییر دمکراتیک به بلوکی درمقابل آ.ک.پ تبدیل شود.

مبارزه مشترک

حزب دمکراتیک خلق‌ها مبارزه مشترک نیروهای انقلابی، سوسیالیست و چپگرا در ترکیه را به عنوان هدف معرفی کرده است. در این نشست امید می‌رود که افرادی که در ترکیه و کوردستان در ابعاد اکولوژیک فعالیت می‌کنند، همچنین جوانان، کارگران، ستمدیدگان و فرودستان و افراد مورد تبعیض در جبهه‌ای واحد گردهم آمده و با مبارزه مشترک زمینه برای شهروندی برابر مورد بحث و بررسی واقع شود.