نیروهای گریلا در زاپ و آواشین اشغالگران را هدف قرار دادند

گریلاهای ه.پ.گ و یژا ستار نظامیان رژیم اشغالگر ترک را در عرصه‌های زاپ و آواشین هدف عملیات برق‌آسا قرار دادند. در این عملیات‌ها یک اشغالگر به هلاکت رسید و یک موضع آنان به تمامی منهدم شد

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در مورد عملیات‌های گریلایی و حملات اشغالگرانه رژیم  ترک اطلاعیه‌ای منتشر کرد.

در اطلاعیه آمده است:

"در چارچوب کارزار انقلابی شاهین‌های زاگرس؛

٢٨ شهریور/ ١٩ سپتامبر ساعت ١٨:١٠ نیروهای ما با سلاح سنگین اشغالگران مستقر در کلا بیدوه واقع در عرصه زاپ را هدف قرار دادند. در نتیجه این حمله یک موضع اشغالگران منهدم شد و حداقل یک اشغالگر به سزای اعمالش رسید.

٢٠ سپتامبر ساعت ٩:٢٠ ارتش اشغالگر ترک ٢ بار با مواد منفجره منطقه مقاومت جیلوی کوچک در زاپ را هدف حمله قرار داد. پس از این حملات اشغالگران درصدد پیشروی بسوی منطقه مقاومت بودند. ساعت ٩:۴٠ نیروهایمان با سلاح سنگین اشغالگران را هدف قرار دادند. اشغالگران در نتیجه ضربات سهمگین نیروهایمان موفق به پیشروی نشدند.

٢٠ سپتامبر از ساعت ١۴:۴٥ تا ١۵:١۵ نیروهایمان با سلاح سنگین علیه اشغالگران مستقر در تپه سلیمان عرصه آواشین عملیاتی را به انجام رساندند. در این عملیات اهداف تعیین شده مورد اثابت قرار گرفتند.

در منطقه مقاومتی ورخله عرصه آواشین؛

٢٠ سپتامبر ساعت ٢٠:۵۵ منطقه مقاومت ورخله هدف حملات ارتش اشغالگر ترک قرار گرفت. اشغالگران پس از این حملات درصدد پێشروی بودند که با ضدحمله انفجاری مقاومتگران ورخله روبرو شدند. اشغالگران مجبور به عقب‌نشینی شدند.

٢٠ سپتامبر از ساعت ٢٢:٣٠ تا ٢٣ چهار بار منطقه ورخله را با مواد منفجره هدف حمله قرار دادند.

٢٠ سپتامبر شب‌هنگام هلی‌کوپترهای دشمن بر فراز مناطق مروانوس، تابورا عربان، تپه سپی، تپه سور و تپه سلیمان به گشتزنی پرداختند. همان روز مناطق دولا بزنا، کارتال، ستونه، تپه شهید رزگار و دره باسیا هدف حمله هلی‌کوپترهای تهاجمی قرار گرفتند. این حملات به آتش‌سوزی در اراضی منطقه انجامید و حریق مذکور همچنان ادامه دارد.

١٩ سپتامبر از ساحت ١٢:٣٠ منطقه چمچو در زاپ هدف آتش توپخانه‌های مرزی رژیم ترک قرار گرفت.

٢٠ سپتامبر از ساعت ١٨:۴٠ تا ١٩:٣٠ هلیکوپترهای دشمن بر فراز خط قاشورا در متنا به پرواز درآمدند.

٢٠ سپتامبر از ساعت ١۴ تا صبح روز ٢١ سپتامبر مناطق کلا قمری، روستاهای ایدنه، دشیشه و سرارو در ناحیه کانی ماسی بخش آمیدی، همچنین اطراف روستای هروره را با آتش توپخانه، خمپاره‌باران و هلیکوپترهای تهاجمی هدف حمله قرار داد.

در نتیجه این حملات بزدلانه ارتش ترک به شهروندان غیرنظامی ما یک روستایی اهل هروره به سختی زخمی شد و به مزارع و باغات روستائیان خسارات فراوانی وارد گردیده است."