نیروهای مدافع خلق: ١١ اشغالگر از جمله ١ فرمانده ارشد ترک به هلاکت رسیدند

گریلاهای پیشاهنگ یژاستار در استقبال از ٣٠ ژوئن، روز فداییگری عملیاتی را علیه ارتش متجاوز ترکیه به انجام رساندند. در این عملیات ١١ نظامی ترک از جمله ١ فرمانده ارتش به هلاکت رسیدند.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای آخرین وضعیت جنگ با رژیم اشغالگر ترک را با افکار عمومی در میان گذاشت. در اطلاعیه ه.پ.گ آمده است:"نیروهای ما با پیشاهنگی تیم‌های متحرک یژاستار در استقبال از ٣٠ ژوئن، روز فداییگری عملیاتی را به انجام رساندند. در عملیات مذکور ١١ اشغالگر از جمله یک فرمانده ارشد به هلاکت رسیدند، ١ اشغالگر هم زخمی شد. ٢ موضع و یک دوربین مداربسته منهدم شدند. اشغالگران ۴ بار با مواد منفجره به تونل‌های جنگ حمله کردند، همچنین مناطق حفاظتی میدیا ٢۶ بار توسط بالگرد، ١۵ بار توسط هواپیماهای جنگنده و ده‌ها بار از سوی توپخانه‌های دشمن بمباران شدند. ٢ تن از هوالانمان در منطقه آمد بر اساس خط فدایی جنگیدند و به شهادت رسیدند."

ه.پ.گ هویت یک گریلای شهید ایالت آمَد را اعلام کرد

در عرصه آمَد؛

١۶ ژوئن ٢٠٢٢ ارتش غاصب ترک در منطقه آپی موسا و شهید کاوا در بخش لیجه آمد تحرکات اشغالگرانه‌ای را آغاز کرد. در منطقه آپی موسا میان ٢ هوال ما و اشغالگر جنگ درگرفت. هر دو هوال ساعت‌ها علیه اشغالگران جنگیدند و حداقل ٢ اشغالگر را به هلاکت رساندند و یک تن دیگر را زخمی کردند. هوالان قهرمانمان تا آخرین گلوله خود جنگیدند و برای آنکه به دست اشغالگران نیفتند نارنجک‌های خود را منفجر کرده و به شیوه‌ای فدایی به درجه شهادت رسیدند. جزئیات شناسنامه هوال دلشاد محرز شده است، هویت شهید دیگر پس از دریافت جزئیات شناسنامه با افكار عمومی در میان گذاشته می‌شود.

جزئیات شناسنامه هوال دلشاد؛

   نام و نام خانوادگی: محمد سلیمان‌اوغلو

   کد سازمانی: دلشاد دژوار

   محل و سال تولد: آمد

   نام مادر – نام پدر: خانم - احمد

  تاریخ و محل شهادت: ١٧ ژوئن ٢٠٢٢ / آمَد

ه.پ.گ به شیوه‌ای مبسوط از مبارزات انقلابی شهید دلشاد تجلیل به عمل آورده و در پایان با ابراز تسلیت به خانواده گرامی وی و خلق میهن‌دوست کوردستان با آرمان‌های وی تجدید میثاق کرده است.
         


        

٧ اشغالگر در خاکورک کشته شدند، ٢ موضع منهدم گردیدند

در چارچوب کارزار انقلابی شاهین‌های زاگرس در عرصه خاکورک؛

١٨ ژوئن ساعت ٨:٣٠ اشغالگران مستقر در منطقه تپه کوردینه با سلاح سنگین هدف قرار داده شدند. در نتیجه ٢ اشغالگر کشته شدند. ساعت ١١:٣٠ یکبار دیگر اشغالگران این منطقه با سلاح سنگین آماج حمله واقع شدند که در نتیجه آن ٢ اشغالگر کشته شدند.

٢٢ ژوئن ساعت ١١ تیم‌های متحرک یژاستار در تپه شهید شاهان اشغالگران را با سلاح سنگین هدف قرار دادند. یک موضع دشمن به تمامی منهدم شده و ٢ اشغالگر کشته شدند. همزمان یک دوربین مداربسته اشغالگران روی این تپه از سوی تک‌تیراندازان ما منهدم شد.

٢٣ ژوئن ساعت ١٨:۴۵ تیم‌های متحرک یژاستار در تپه شهید درویش با سلاح سنگین اشغالگران را هدف قرار دادند. یک سنگر دشمن به تمامی منهدم شد و ٣ اشغالگر کشته شدند.

در چارچوب کارزار انقلابی شهید ساواش مرعش در جنگ خابور؛

٢٣ ژوئن از ساعت ١٩:١٠ الی ٢١ در منطقه مقاومت تپه اف‌ام، تک‌تیراندازان ما اشغالگران را هدف قرار دادند. در این عملیات ٢ اشغالگر از جمله یک فرمانده ارشد به هلاکت رسید.

حملات هوایی و زمینی رژیم متجاوز ارتش ترک به مناطق حفاظتی میدیا؛

٢٣ ژوئن تونل‌های جنگ در منطقه مقاومت تپه اف‌ام ٢ بار و منطقه شکفتا بریندارا هم ٢ بار با مواد منفجره هدف حمله واقع شدند.

٢٣ ژوئن از ساعت ١٨:٣٠ الی ١٩ مناطق تپه اورته در عرصه متینا از سوی پایگاه نظامی رژیم اشغالگر ترک در کانی‌ماسی بمباران شد.

٢٣ ژوئن مناطق مقاومت چمچو و ورخله توسط پایگاه‌های مرزی هدف آتش توپخانه واقع شدند.

٢٢، ٢٣ و ٢۴ مناطق مقاومت ورخله، چمچو، تپه جودی و منطقه گاره  ١۵ بار توسط هواپیماهای جنگنده بمباران شدند.

٢۴ ژوئن مناطق ورخله، کوروژارو، شهید شاهین، تپه حکاری، تپه چارچل، تپه اورته، تپه جودی و تپه‌ اف‌ام ٢۶ بار توسط بالگردهای تهاجمی بمباران شدند."