پاسخ باشاران به باخچلی: ما همه دنیز پویراز هستیم

عایشه آجار باشاران سخنگوی مجلس زنان حزب دمکراتیک خلق‌ها به اظهارات دولت باخچلی مبنی بر تروریست خواندن دنیز پویراز پاسخ داده و گفت: ما همه دنیز پویراز هستیم.

مجلس زنان حزب دمکراتیک خلق‌ها در مراسم ترحیم دنیز پویراز که در دفتر حزب دمکراتیک خلق‌ها در ازمیر توسط یک افراط‌گرای ترک به قتل رسیده بود شرکت کرد. این مراسم در نمایندگی حزب دمکراتیک خلق‌ها در چیمن‌تپه برگزار شد. اعضای شورای هماهنگی زنان حزب و فعالان جنبش زنان در این مراسم شرکت داشتند. بعد از پایان مراسم زنان در مقابل دفتر حزب بیانیه‌ای را قرائت کردند.

نخست برای ادای احترام به دنیز پویراز یک دقیقه سکوت اعلام شد. سپس سرپیل کمالبای نماینده پارلمان ازحزب دمکراتیک خلق‌ها از حوزه انتخابیه ازمیر اعلام نمود که این حمله فقط علیه پویراز نبوده و در ادامه افزود: این حمله علیه خلق کورد، زنان کورد و مبارزه متحدانه خلقهای ترکیه است. ما قاتل را می‌شناسیم. آنها خودشان را لو داده‌اند.

ما دنیز پویراز هستیم

بعد از سخنان کمالبای، عایشه آجار باشاران سخنگوی حزب دمکراتیک خلق‌ها سخنرانی کرده و یاد و خاطره زنانی را که در جریان مبارزه جان خود را از دست داده‌اند گرامی داشت. وی ضمن تسلیت به خانواده وی گفت: به خلقمان تسلیت عرض می‌کنم. اعتقاد دارم که هیچگاه پرچم مبارزه دنیز را بر زمین نخواهیم گذاشت. همه ما دنیز پویراز هستیم. همه ما به دلیل سیاستهای سرکوبگرانه از زمین و موطن خود به ناچار بریده شده‌ایم و در جریان سال‌های تاریک دهه ۹۰ ناگزیر شده‌ایم به اینجا بیاییم. پویراز طنین صدای مادران شنبه است. صدای مادران آشتی است. صدای زندانیانی است که ۲۱۰ روز است علیه انزوا مقاومت می‌کنند. صدای لیلا گوون و عایشه گوکهان است.

دشمنی با کورد

باشاران در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که دشمنی با کورد از سوی اتلاف آ.ک.پ/م.ه.پ مانند دشمنی با بتون است. در این کشور کسانی که با این ائتلاف مبارزه می‌کنند، هدف حمله قرار می‌گیرند. در نتیجه این دشمنی، کین و نفرت ائتلاف علیه ما بالا گرفته و این رویداد در دفتر حزب اتفاق افتاد. ما هر روز به این رویدادها اشاره می‌کنیم. قاتل نیز اظهار داشته است که کسی با وی همکاری نکرده است. ریاست پلیس نیز از اظهارات قاتل حمایت کرده و آن را رویدادی فردی نامیده است. قاتل نیز سریعا و قبل از گذشت ۲۴ ساعت دستگیر شد و عمدا ارتباطات وی با افراد دیگر مورد تحقیق قرار نگرفته است. زیرا مرکز فرماندهی م.ه.پ و کوشک آشکار شدند. در این کشور ائتلاف آ.ک.پ/م.ه.پ وجود دارد که با تاکید بر یکپارچگی به تمام اپوزیسیون حمله می‌کند. در نتیجه این سیاستهای دشمنانه است که به دفتر حزب در ازمیر حمله کرده و این رویداد ناگوار روی داده است. آنها تصور می‌کنند که با دست زدن به این حملات می‌توانند مبارزات سازماندهی یافته ما را پراکنده کنند. اما همه باید بدانند، ما آرمان‌های دنیز پویراز را تحقق بخشیده و آینده را روشنی می‌بخشیم. باشاران در ادامه گفت: بارها اعلام کرده‌ایم که تنها زمانیکه متحد شویم، با مبارزه مشترک است که می‌توانیم آینده را روشنی ببخشیم.

در پایان این مراسم، فهیمه پویراز نیز اعلام کرد: دنیز تنها متعلق به من نیست. دنیز متعلق به خلق کورد است. دنیز حرکت می‌کند، دنیز روشنی بخش راه است. امیدوارم این مراسم به وسیله‌ای برای صلح تبدیل شود.