پروین بولدان: دنیز نام امیدی است که بپا می‌خیزد/ باخچلی مسئولیت قتل‌عام را بر عهده گرفت

پروین بولدان ریاست مشترک حزب دمکراتیک خلق‌ها اعلام نمود که دولت باخچلی دبیر کل م.ه.پ صراحتا قتل‌عام ازمیر را به گردن گرفته است.

پروین بولدان ریاست مشترک حزب دمکراتیک خلق‌ها در پارلمان ترکیه در میان اعضای کمیسیون حزب خود سخنرانی کرده و اوضاع روز را مورد بحث و بررسی قرار داد. در این نشست با نشان دادن تصاویر دنیز پویراز که در دفتر حزب دمکراتیک خلق‌ها در ازمیر به قتل رسیده بود، با یک دقیقه سکوت یاد وی گرامی داشته شد. در این نشست بولدان اظهار داشت: بسیار ناراحت هستیم. رفیقمان، عضو زحمتکش حزبمان دنیز پویراز را نامردانه به قتل رساندند. او را از ما و از زندگی ما بریدند. به امیدهای خلق که هر روز پر و پال می گستراند حمله کردند. ما به خوبی از ابعاد این سناریوها مطلع هستیم. تلاش می کنند تا قتلعام، جنایت و ظلم و شکنجه را در این این سرزمین گسترش دهند و کاری کنند که هیچ کس نتواند در این سرزمین زندگی کند. هدف آنان تاریک کردن آینده ماست، سرکوب امیدهای ماست. اما هیچگاه به پیرزوی نمی‌رسند. نه ما و نه هیچ خلق دیگری زانو نمی‌زند و نخواهند توانست که ما را به زانو در آورند. هیچگاه نخواهند توانست که امیدهای آزادی را از ما بگیرند. مبارزه و مقاومت ما همچنان ادامه دراد. ما در مقابل فاشیسم مبارزه و مقاومت می‌کنیم. راه ما، مسیر آینده آزاد است.

نام ما دنیز است

دنیز نام امیدی است که بپا می‌خیزد. نام ما مبارزه است، نام ما دنیز پویراز است. به دنیز قول می‌دهیم که رویاهایش را که رویاهای میلیونها انسان است را در این سرزمین عملی کنیم. مبارزه و جسارت دنیز مبارزه و جسارت ماست. میلیونها انسان با نام تو متحد شده و یک دل و یک زبان و روح مبارزه می‌کنند. همه با تو دنیز خواهند شد....

بولدان در بخش دیگری از سخنان خود در نشست کمیسیون حزب دمکراتیک خلق‌ها اعلام نمود که ما قاتل را بخوبی می‌شناسیم. قاتل خود تنها نیست. کسانی هستند که وی را سازماندهی کرده‌اند، مسلح کرده‌اند. نیرویی پشت وی وجود دارد. مشخصات و اسامی تمامی این افراد به هم شباهت دارد. مشخصات این قاتل چهره شناخته شده‌ای را نزد ما ترسیم می‌کند.

این حمله ، حمله‌ای از پیش تعیین شده است

بولدان در بخش دیگری از سخنرانی خود اظهار داشت که تنفر از هویت، زبان و فرهنگ و اعتقادات خلق‌ها نشانه این چهره‌های شناخته شده است. دشمنی با کورد از نشانه‌های این چهره‌ها است. زبان قتل‌عام‌، تهدید علیه حزب دمکراتیک خلق‌ها از دیگر چهره‌های این تنفر است. کسانی که دنیز پیراز را به قتل رسانند پیش از این حمله خود را طراحی و سازماندهی کرده بودند.

شریک کوچک حاکمیت اعلام کرده است که به آرامش نرسیده است

پروین بولدان در بخش دیگری از سخنرانی خود اظهار داشت: شریک کوچک حاکمیت امروز  مجلس عزای دنیز پویراز را به عنوان هدف نشان می‌دهد. زبان شریک کوچک حاکمیت و قاتل یکی هستند. من صراحتا به این مسئله اشاره می‌کنم. از روی صندلی بلند می‌شود و خواهان ادامه جنایت است. به دنیز پویراز تروریست می‌گوید. خانواده وی را تروریست می‌نامد. فقط دنیز و خانواده وی نیستند که به حزب دمکراتیک خلق‌ها رای داده‌اند. در ترکیه میلیونها نفر به این حزب رای داده‌اند و با این سخنان همه این افراد را به عنوان هدف نشان می‌دهد. و به طور عادی می‌گوید که چرا تعداد بیشتری از اعضای حزب دمکراتیک خلق‌ها را به قتل نرسانده است. گویا شریک کوچک حاکمیت هنور به آرامش نرسیده است. علیرغم آنکه قاتل اعلام کرده است که به آرامش رسیده است، اما شریک کوچک حاکمیت امروز اعلام میکند که هنوز به آرامش نرسیده است. شریک کوچک حاکمیت صراحتا کشتار ازمیر را بر عهده می‌گیرد. و راه را برای قتل‌عام دیگر و جنایت دیگر باز می‌کند. از دادستانی می‌خواهیم که سریعا پرونده‌ای را برای این اظهارات بگشاید و در مقابل ان واکنش نشان دهد. دادستانی که برای تعطیلی حزبمان و دستگیری اعضای حزبمان ۲۴ ساعته مشغول کار و فعالیت است، بد نیست که برای گفته‌ها نیز پرونده‌ای گشوده و ان را تحت تعقیب قضایی قرار دهد.