قطعنامه کمیته هماهنگی بین‌المللی احزاب و سازمان‌های انقلابی در محکومیت حملات ترکیه

ایکور در قطعنامه‌ای حملات رژیم اشغالگر ترک به کوردستان را محکوم کرده و همبستگی خود را با مبارزه آزادی کوردستان اعلام نموده‌ است.

کمیته هماهنگی بین‌المللی احزاب و سازمان‌های انقلابی (ICOR) با اعلام اینکه در ١۵ می ٢٠٢٢ با شرکت ١٠٠ نماینده از سراسر جهان، قطعنامه‌ای را در رابطه با حملات رژیم فاشیست ترک به کوردستان صادر نمود.

متن قطعنامه که نسخه‌ای از آن به خبرگزاری فرات ارسال شده به شرح زیر است:

"قطعنامه

به دعوت ایکور، گردهمایی وبینار جبهه متحد ضد امپریالیستی، ضدفاشیستی و بین‌المللی، در تاریخ ١۵ ماه می ٢٠٢٢ با شرکت بیش از ١٠٠ نفر، از ٢۵ کشور جهان برگزار شد.

این شرکت کنندگان متحدا قطعنامۀ زیر را به تصویب رساندند:

ما شرکت‌کنندگان در این نشست، قویا اعتراض خود را به تجاوزات نیروهای فاشیست دولت ترکیه به شمال سوریه و عراق اعلام داشته و تجاوز به مبارزات شجاعانه و آزادیخواهانۀ ملت کورد را شدیدا محکوم می‌کنیم.

دولت ترکیه با سوءاستفاده از جنگ در اوکراین، با نقض حقوق بین‌المللی، از زمین و هوا به کوردستان حمله کرده و محل زندگی مردم این سرزمین را مورد تجاوز قرار می‌دهد.

ما شرکت کنندگان در این گردهمایی، حملات تجاوزگرانۀ ترکیۀ فاشیستی را به کوردستان به شدت محکوم کرده و حمایت و همبستگی خود را با نیروهای انقلابی و مردم مبارز کوردستان اعلام می‌داریم.

زنده‌باد همبستگی بین‌المللی!"