پ.د.ک رسانه‌هایش را در اختیار رژیم ترک قرار داد | یادداشت

حزب دمکرات کردستان پس از واقعه قتل مسئول عالی‌رتبه میت در جنوب کردستان برای خوش‌خدمتی به جریان‌های نژادپرست ترکیه رسانه‌هایش را در اختیار رژیم ترک قرار داده است

   رسانه‌های حزب دمکرات کردستان رویکرد مجموعه برنامه «نمایش آناطولی» [مجموعه‌ای تلویزیونی که از ١٩٨٢ تا ١٩٩٢ عناصر تسلیم شده و خائن به مبارزه آزادیخواهی کردستان در آن به کار گرفته می‌شدند] شبکه‌ دولتی تی‌آر‌تی را در پیش گرفته‌اند.

   جنبش آزادیخواهی کردستان دو سال پیش دو عضو ارشد سازمان جاسوسی میت ترکیه را در بخش دوکان استان سلیمانیه دستگیر و بازداشت کرد. پس از مدتی اعترافات انان منتشر شد. اعضای ارشد بازداشت شده میت به فعالیت‌های این سازمان در جنوب کردستان و سیاست‌های خصمانه علیه جنبش آزادی کردها اعتراف کردند. البته فعالیت‌های اعضای میت بسیار گسترده است و تنها شامل اعترافات افراد مذکور نمی‌باشد.

   جنبش ازادیخواهی کردستان بخشی از اعترافات را که منتشر نشده و در مورد برخی از احزاب جنوب کردستان است را در اختیار مسئولان خویش قرار داده است. جنبش آزادی کردستان بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده و اعترافات بازداشت شدگان میت به عملیات‌های ویژه‌ای دست زد. در مستند تلویزیونی «کورمی داره» که از شبکه سترک تی‌وی پخش می‌گردد این اعترافات با افکار عمومی در میان گذاشته می‌شوند.

   در این برنامه اعضای بازداشت شده میت و مزدوران آنان در مورد اقدامات خویش در راستای تضعیف و نابودی جنىش آزادیخواهی کردها سخن می‌گویند. در اعترافات از فریبکاری سخن به میان می‌آید و اینکه مزدوران حد و مرزی اخلاقی نمی‌شناسند.

مشروعیت‌بخشی به نوکری و مزدوریگری
​​​​​​​   زمانی که جنبش آزادیخواهی کردها فعالان میت را که در پی ضربه‌ زدن به هرچهار بخش کردستان و تضعیف مبارزه کردها هستند آشكار کرده و آنان را به سخن واداشت مدیر میز اقلیم کردستان سازمان میت به نام عثمان کوسه کشته شد.

​​​​​​​   پ.د.ک این اقدام جوانان کرد را برای خوش‌خدمتی به دولت ترک مورد استفاده قرار داد. پ.د.ک نوکری برای ترکها را مشروع می‌کند، پس از بازداشت جوانان کردستانی مدعی شد که عاملان کشتن کوسه را دستگیر کرده و سعی نمود آنان را به دولت ترک بسپارد. شهروندان شمال کردستان را در جنوب کردستان هدف قرار داده و به خانه‌های آنان حمله کرد. هنوز هم سرنوشت برخی از بازداشت شدگان خبری در دست نیست.

«نمایش آناتولی» در تلویزیونهای پ.د.ک
​​​​​​​   پ.د.ک با رسانه‌های خویش پخش مجموعه برنامه‌ای مشابه مجموعه «نمایش آناتولی» تلویزیون تی‌آرتی را کلید زد.

​​​​​​​   از سویی مدعی است که جوانان دستگیر شده به جرم خویش اعتراف کرده‌اند و از سوی دیگر انقلابیون جنبش آزادیخواهی کردها را لو داده و آنان را هدف قرار می‌دهد. با اطلاعاتی که در مورد گریلاهای در دست دارند می‌خواهند کشتن عثمان کوسه مسئول ارشد میت را به آنها نسبت دهند.

​​​​​​​   مبرهن است که پ.د.ک با رسانه‌ها و مطبوعاتش رویه‌ی ضمیمه‌ی دولت ترک را در پیش گرفته و هم و غم آن خوش خدمتی به دولت ترکهاست و در این راه مرزی نمی‌شناسد. در میان خلق جنوب کردستان آنگونه که دیده می‌شود؛ دست یازیدن به چنین اعمالی در لوای کردبودن ننگ است!