اِبرو گونای: نیاز به موضع مشترک در مقابله با حملات نژادپرستان

اِبرو گونای سخنگوی حزب دمکراتیک خلق‌ها خاطرنشان ساخت که مقابله با حملات سازماندهی شده حاکمیت نژادپرستان آ.ک.پ/م.ه.پ موضعی مشترک می‌طلبد.

ابرو گونای سخنگوی حزب دمکراتیک خلق‌ها در دفتر مرکزی این حزب در خصوص موضوعات روز در نشستی خبری شرکت کرده و اظهار داشت: هیات مرکزی حزب متبوع وی نشستی را برگزار کرده و در جریان این نشست حملات صورت گرفته به حزب دمکراتیک خلق‌ها، آتش سوزی جنگل‌ها، خشکسالی، حملات نژادپرستانه به کورد و پندمی را مورد بحث و بررسی قرار داده است.

گونای در خصوص آتش سوزی جنگل‌ها در بسیاری از مناطق ترکیه که چند روز است ادامه دارد گفت: به دلیل آتش‌سوزی‌های صورت گرفته بسیار نارحت و متاثر هستیم. متاسفانه هر روز شاهد بحران‌ها و تاراج‌هایی در رابطه با طبیعت هستیم. در هر چهار طرف ترکیه اطلاعاتی از بلایای طبیعی به گوش می‌خورد. در موش، آنتالیا، موغلا، آدانا، مرسین، عثمانیه، کایسری شاهد آتش‌سوزی هستیم. در این باره لازم است که دولت از تمام امکانات خود استفاده کند تا آسیبهای وارد شده به خلق راجبران کند. اما متاسفانه دولت فقط نظاره‌گر این موضوع است. و فقط تماشاگر نابودی شهرها و تحولات روی داده است. قصر ریاست جمهوری دارای ۱۳ هواپیما است، حاکمیت با جت‌های ویژه بر فراز مناطق دچار آتش‌سوزی پرواز می‌کند اما برای اطفای حریق کاری نمی‌کند. و این موضوع، نشان دهنده وضعیت کشور است. با چند هوایپمای قصر می‌توانند آتش را خاموش کنند. اما چنین اقدامی را انجام نمی‌دهند. هشدارهای متخصصان طبیعت در رابطه با بحران‌های آب و هوا را نشنیده می‌گیرند و این نشان دهنده مسئولیت‌ناپذیری آنهاست. ما در موارد بسیاری شاهد بوده‌ایم که جنگل‌ها به علت بی‌تدبیری و رانت تخریب شده‌اند.

گونای در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که مصیبتهایی که بر ترکیه وارد می‌شوند تنها مصیبت‌های طبیعی نیستند، بلکه همزمان مصیبتهایی بسیار بزرگی هستند که از ناحیه نژادپرستان وارد می شوند. حملات نژادپرستانه علیه کورد و بسیاری از خلق‌های دیگری وارد بالاترین سطح خود شده‌اند. حملات نژادپرستانه هر روز در یک منطقه تکرار می‌شود. ما به عنوان حزب دمکراتیک خلق‌ها هر نوع حمله به هویتهای دیگر را به عنوان حمله‌ای نژادپرستانه مشاهده کرده و اعلام می‌کنیم که این حملات با اطلاع مقامات حکومتی صورت می‌گیرند. اخیرا در آنکارا، قونیه و آفیون شاهد حملات نژادپرستانه به کورد بوده و در نتیجه این حملات تعدادی به قتل رسیده‌اند. مسئول این حملات رژیم قصر است و ما هیچگاه نظاره‌گر این حملات باقی نخواهیم ماند. اِبرو گونای سخنگوی حزب دمکراتیک خلق‌ها خاطرنشان ساخت که مقابله با حملات سازماندهی شده حاکمیت نژادپرستان آ.ک.پ/م.ه.پ موضعی مشترک می‌طلبد.