در سالگرد راپرین استقبال از دشمنان خلق؟! | یادداشت

.. پارلمان به جای آنکه به دنبال اجرای قوانین و دستورات پارلمان باشد، مشغول استقبال از مزدوران و دشمنان کوردهاست و سپس به برگزاری جلسه می‌پردازد تا نظر نمایندگان را در مورد قیام کوردستان بدانند!!...

◼️ چند روز پیش ائتلاف تحت عنوان اپوزیسیون سوریه که ترکیه از آنها حمایت می‌کند و دستشان به خون کوردها آغشته است و در اشغال و تخریب و ویرانی عفرین و سریکانی و گری سپی شرکت داشتند، به هولیر سفر کردند و توسط مسعود بارزانی، مسرور بارزانی و پارلمان کوردستان از آنها استقبال شد و به عنوان دیپلمات و سیاستمدار معرفی شدند. در حالی که اینها در واقع اجرا کننده‌ی دستورات ترکیه و اردوغان هستند و به طور کامل در حلقه‌ی دشمنان کورد قرار دارند و علیه دستاوردهای روژاوای کوردستان هستند و نیروهای اصلی کوردی را با عنوان تروریست نام می‌برند.

این استقبال گرم مسعود بارزانی و مسرور بارزانی و پارلمان کوردستان در حالی است که فعالان مدنی بهدینان به اتهام جاسوسی برای حزب کارگران کوردستان مجازات شده و زندانی می‌شوند.

استقبال از دشمنان کورد و همزمان بر اساس اعلام دو سایت ARK و درومدیا، باز کردن دفتر این مزدوران در هولیر که حکومت به آنها وعده داده است، در ٣٠مین سالگرد قیام مردم جنوب کوردستان در حالی است که پارلمان اقلیم کوردستان در سال ۲۰۱۴ بر اساس دستور شماره ۲۴ اعلام کرد، باید حکومت به صورت رسمی با کانتونهای روژاوا  رفتار نموده و نمایندگی روژاوا در اقلیم کوردستان باز شود، اما علیرغم این تصمیم تاکنون پارت دمکرات کوردستان اجازه نداده است، نمایندگی روژاوا در هولیر فعالیت کند و فقط در سلیمانیه نمایندگی روژاوا باز شده است که آن هم هر لحظه احتمال دارد، برای عادی‌سازی روابط اتحادیه میهنی با ترکیه بسته شود.

اجازه ندادن پ.د.ک برای اجرای حکم پارلمان، اما وعده دادن به دشمنان تجربه‌ی روژاوا برای گشودن دفتر نمایندگی آنها در هولیر، فقط به یک معنی است و آن هم اجرای دستورات ترکیه و دشمنی با روژاوا می‌باشد که عمق استراتژیک باشور کوردستان است و برای آمریکا و به ویژه دولت کنونی بایدن و تلاش‌هایش برای به توافق رساندن‌های کوردها در روژاوا، بسیار مهم است. در حقیقت پ.د.ک و بارزانی با این رفتارشان غیر از دشمنی با روژاوا همزمان با تلاش‌های آمریکا نیز به دشمنی می‌پردازند.

در همین چهارچوب پارلمان به جای آنکه به دنبال اجرای قوانین و دستورات پارلمان باشد، مشغول استقبال از مزدوران و دشمنان کوردهاست و سپس به برگزاری جلسه می‌پردازد تا نظر نمایندگان را در مورد قیام کوردستان بدانند!!

احزاب دیگر نیز غیر از پ.د.ک، همگی مشغول بیانیه و اطلاعیه صادر کردن هستند و منتظر مرحمت بارزانی‌ها و برادر بزرگشان می‌باشند، تا ببیند پ.د.ک اقلیم را به کدام سمت می‌برد.

یاد قیام مردم کوردستان گرامی باد، باید اهداف محقق نشده به حقیقت بپیوندند.

به روح پاک شهدا سلام می‌فرستم و همچنین به کسانی که مانند یک انقلابی باقی مانده و پول و پست و مقام آنها را تغییر نداده است، درود می‌فرستم.

نفرین بر نیروها و افرادی که دست‌رنج مردم و قیام را دزدیده و تسلیم پول و پست و مقام و دستورات دشمنان کوردها شدند و به پیام‌های قیام خیانت کردند. ◻️


* استاد دانشگاه و شخصیت برجسته و نماینده‌ی سابق پارلمان جنوب کوردستان