مراکز جنگ ویژه «ناجی شریفی» در اورمیه برای خدمت به رژیم ایران

ناجی در سال ۲۰۱۴ اسفندیار ریگی را به قتل رساند و پروز کشاورز هم قصد کشتن او را کرد که بجای پدر دخترش آرزو را در استانبول کُشت. ناجی در سال ۲۰۱۶ هم پرویز کشاورز را در کشور امارات به قتل رساند. در چند کشور دیگر از جمله هلند بیش از ده نفر دیگر را کُشت.

«ناجی شریفی زیندشتی»، رئیس یک باند مخوف مافیایی، تبهکار بزرگ بین‌المللی و سرسپرده بیت رهبری یعنی خامنه‌ای، شخصی است که همچنان به اقدامات تبهکارانه و جنگ ویژه بر ضد مبارزات خلق کورد و میهن‌دوستی در سراسر اورمیه دست می‌زند. یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود، نکات بسیار مهمی در خصوص اقدامات و فعالیت‌های ظاهرسازانه و مزدوری ناجی شریفی در مناطق اورمیه بیان کرد که زوایای پلید یک باند مافیایی مخوف که به کارهای امنیتی و ضد انقلاب کورد دست می‌زند را افشا می‌کند. به گفته این منبع، شبکه مافیایی ناجی شریفی مدت‌هاست مراکزی بر ضد جنبش آزادیخواهی کورد یعنی حزب حیات آزاد کوردستان(پژاک) ایجاد کرده و در صدد به انحراف کشاندن جوانان به جانب دستگاه‌های اطلاعاتی و مزدوری رژیم است.

ناجی شریفی کیست؟

«ناجی شریفی زیندشتی» در سال ۱۹۷۴ در اورمیه متولد شده. او نوه عمرخان شکاک و فرزند ابراهیم شریفی زیندشتی، مشهور به «گوروی عمرخان» است. عمرخان حدود صد سال پیش رئیس تیره «کاداری» (کارداری، کوردویی) از تیره‌های بزرگ ایل شکاک بود. او روابط نزدیکی با سمکوی شکاک، رهبر تیره عبدویی شکاک داشته و بعدها در جمهوری مهاباد هم خودی نشان می‌دهد. عمرخان در هر دو مورد به سمکو و قاضی‌ محمد پشت کرده و جانب دولت مرکزی ایران را گرفته. این درحالی است که پدر ناجی یعنی «ابراهیم زیندشتی» همراه با پسرش «فرهنگ»، برادرش «فرزنده» و برادرزاده‌اش «محمد»، از اعضای جانباخته «حزب دمکرات کوردستان ایران» بودند که در سال ۱۳۶۲ در منطقه «انزل» اورمیه در جریان یک درگیری میان نیروهای پیشمرگه با سپاه پاسداران جان باختند.

اقدامات ناجی بر ضد میهن‌دوستان اورمیه

یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود گفت:"ناجی شریفی با پول هنگفتی که رژیم ایران به او می‌دهد چندین سازمان خیریه تأسیس نموده و وانمود می‌کند که به مردم کمک می‌کند، اما حقیقت این است که با این طرح پلید خود می‌کوشند جوانان فعال را بویژه در مناطق اورمیه و حومه آن جذب خود نموده و از وجود آنها در مقابل احزاب کوردی استفاده کنند. همچنین یک کانال کوردی به نام کوردشاپ راه‌اندازی کرده‌اند که پول هنگفتی خرج آن می‌کنند. این کانال به یک مکان اطلاعاتی و مزدوری برای دولت ایران مبدل شده که به راحتی افراد و جوانانی را هدف قرار می‌دهند که صادقانه برای ارتقای فرهنگ و هنر کوردی می‌کوشند. پس از شناسایی این افراد فعال، به بهانه‌های مختلف ولی واهی آنها را دستگیر و برایشان خط قرمز تعیین می‌کنند. شمار زیادی از آن افراد تاکنون ناچارا به مزدور دولت مبدل شده‌اند و از وجود آنها برای ضدیت با دیگر فعالان کورد استفاده می‌کنند. گروه‌هایی که در روستاهای اورمیه مسلحانه می‌گردند، وابسته به ناجی شریفی هستند و سلاح رژیم  را بردوش کشیده‌اند."

آن منبع تأکید کرد:"یکی از افرادی که برای ناجی شریفی در کانال کوردشاپ کار می‌کند، به من گفت که بارها از کارمندان خود خواسته که در سطح اورمیه افراد طرفدار احزاب پژاک و پ.ک.ک را شناسایی کنند."

همان منبع افزود:"ناجی شریفی تلاش می‌کند که با ریخت و پاش پول به کارهایی از قبیل نوشتن کتاب و پروپاگاندا جهت افزایش شهرت تاریخی خانواده خود دست زند. از جمله آن اقدامات، سفارش نوشتن کتاب به برخی افراد جهت تألیف کتاب در خصوص «عمرخان شکاک»، پدر بزرگ خود است تا با این قهرمان‌سازی‌ها، وجه پلید خود در میان خلق اورمیه را ظاهرسازانه، پاک نشان دهد."

آن منبع با اشاره به نارضایتی محافل جوانان و فعالان و هنرمندان کورد در اورمیه افزود: "اقدامات ناجی در سطح اورمیه و شهرهای حومه چنان اضمحلال‌کننده و تبهکارانه است که موجب بالاگرفتن نارضایتی‌های جوانان و هنرمندان شده اما چون ناجی از پشتیبانی رژیم برخوردار است، کسی جرأت ابراز نارضایتی ندارد ولی سطح آگاهی و بیداری آنها نسبت به این اعمال مزدورانه افزایش یافته."

مافیای بین‌المللی

حداقل از سال ۲۰۰۷ و همزمان با دستگیری اعضای شبکه مخوف ارگنکون ترکیه که برضد حزب کارگران کوردستان و خلق کورد در ترکیه به هزاران جنایات فاعل مجهول دست زده‌، نام ناجی بر سر زبان‌ها افتاد. ناجی یک قاچاقچی بین‌المللی مواد مخدر بود که با «پرویز کشاورز» و «اسفندیار ریگی» یک شبکه زنجیره‌ای قاچاق چندتنی مواد مخدر از بلوچستان تا ترکیه را آغاز کرد. او از همان اوان سروسری با نهادهای امنیتی و اطلاعاتی ایران و ترکیه پیدا می‌کند. در سال ۱۳۷۶ یک محموله بزرگ هروئین متعلق به آنها کشف و ناجی و پرویز در ایران دستگیر و به اعدام محکوم شدند. آنها اما با پرداخت رشوه هنگفت، آزاد و به ترکیه رفتند. لذا سال‌ها برای تشکیلات «اورفی چتین کایا» مافیای بین‌المللی مواد مخدر در ترکیه کار کرده و جنس قاچاق به ایران ترانزیت کردند. در سال ۲۰۰۷ میلادی پلیس ترکیه ناجی شریفی را بخاطر حمل ۷۵ کیلو هروئین دستگیر و به زندان انداخت. «برهان کوزو»، مشاور حقوقی وقت اردوغان نیز آن زمان به اردوغان توصیه کرد که نگهداری ناجی در زندان به روابط ترکیه و ایران لطمه می‌زند، لذا چون ناجی بر ضد کوردها، جماعت فتح‌الله گولن و با قول مساعد برای همکاری امنیتی و استخباراتی با دولت و حزب اردوغان همکاری می‌کند، در سال ۲۰۱۰ از زندان آزاد می‌شود و با سازمان میت ترکیه فعالیت مشترک دارد. اعترافات ناجی نشان داد که چگونه بخش‌های دولت ترکیه با شبکه‌های مافیایی بزرگ همکاری می‌کنند درحالی که همه آنها کوردها و «حزب کارگران کوردستان(پ.ک.ک)» را با نشر اخبار دروغ  به قاچاق مواد مخدر متهم می‌کردند.

وبسایت «ان‌ان‌اس روژ» در گزارشی که در ۱۶ دسامبر ۲۰۲۰ منتشر کرده، آورده بود:"شریفی زیندشتی از طریق رابط‌های خود در دولت و سیستم قضایی ترکیه تلاش می‌کند در بازار ترانزیت مواد مخدر جایگاه خود را ارتقاء دهد. برای این منظور حتی از طریق رابط‌های خود با ماموران اداره مبارزه با مواد مخدر ایالات متحده آمریکا نیز وارد گفتگو می‌شود."

همان منبع به نقل از منابع ترکیه نوشته: "ارتباط و همکاری ناجی شریفی زیندشتی با اداره مبارزه با مواد مخدر ایالات متحده از سال ۲۰۰۹ تا اوایل ۲۰۱۴ ادامه داشته است. در این بازه زمانی او به یکی از بانفوذترین و قدرتمندترین تاجران مواد مخدر در ترکیه مبدل می‌شود و بدون مانعی جدی، تحت نظارت دولت ترکیه، به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد."

ناجی در سال ۲۰۱۴ اسفندیار ریگی را به قتل رساند و پروز کشاورز هم قصد کشتن او را کرد که بجای پدر دخترش آرزو را در استانبول کُشت. ناجی در سال ۲۰۱۶ هم پرویز کشاورز را در کشور امارات به قتل رساند. در چند کشور دیگر از جمله هلند بیش از ده نفر دیگر را کُشت. ناجی در ۲۰۱۸ در ترکیه به اتهام انجام قتل‌های بسیار شش ماه زندانی شد. با وساطت «برهان کوزو»، مشاور ارشد اردوغان در امور حقوقی از زندان آزاد شد و بلافاصله مخفیانه به ایران بازگشت. او در تمام طول عمر خود با سازمان اطلاعات ایران روابط داشته است.

ربودن و قتل شخصیت‌های سرشناس

ناجی در سال  ۱۳۹۶ شمسی در حالی که در ایران بسر می‌برد، توسط عواملش «سعید کریمیان»، مدیر شبکه تلویزیونی جم و شریک کویتی او را در استانبول به قتل رساند.

مقام‌های قضایی و اطلاعاتی ترکیه در آن سال تاکید کردند که مسئول قتل افرادی به نام «مسعود مولوی» از اعضای بلندپایه سابق وزارت ایران و نیز «قطب‌الدین کایا» به دستور ناجی شریفی و بنا به خواست دستگاه‌های اطلاعاتی ایران انجام شده. از آن زمان، ناجی مورد حمایت دستگاه‌های اطلاعاتی رژیم ایران و بیت رهبری آن است و آزادانه در استان اورمیه به فعالیت‌های مزدورانه در خدمت رژیم ادامه می‌دهد.

ماجرای ربودن «حبیب اسیود»، رهبر پیشین «حرکه‌النضال» احواز در سال ۱۳۹۹ را نیز به ناجی شریفی و عملیات‌های مافیایی او با پشتیبانی دستگاه‌ اطلاعاتی ایران ربط می‌دهند.

این روزها که دادگاه حمید نوری در کشور سوئد برگزار می‌شود، دادگاه «حبیب اسیود» هم بصورت متقابل و متأثر از آن در ایران برگزار می‌گردد. در روزهای اخیر انتشار تصاویر حبیب اسیود در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی خشم کاربران، فعالان مدنی و حقوق‌بشری و روشنفکران را در ضدیت با اعمال ناشایست رژیم ایران و دستگاه قضایی آن، برانگیخته است.