تشییع پیکر شهید رِزان جاوید با حضور پرشکوه مردم در حسکه

هزاران نفر از ساکنان اقلیم جزیر روژاوای کوردستان پیکر‌های شهید رِزان جاوید و دژوار کوبانی را در مراسمی ویژه تشییع کردند. سخنرانان در این مراسم تأکید کردند که قطعا انتقام خون شهیدان گرفته می‌شود.

عصر روز گذشته (١٢ آگوست/ ٢١ مرداد) با مشارکت هزاران نفر از ساکنان اقلیم جزیر پیکرهای شهدا رِزان جاوید عضو شورای اجرایی جامعه دمکراتیک و آزاد روژهلات کوردستان (کودار) و دژوار کوبانی از اعضای یگان‌های مدافع خلق را در حسکه تشییع کردند و در آرامگاه شهید دژوار روستای داودیه به خاک سپردند.

رِزان جاوید روز ۶ آگوست در حمله پهپادی ارتش متجاوز ترک به محله حلی‌الصناعه شهر قامشلو به شهادت رسیده بود. دژوار کوبانی نیز روز ١٠ آگوست در حمله هوایی ترکیه به روستای ملاسباط قامشلو شهید شده بود.

پیکر دو شهید از ساختمان مجلس خانواده شهدای شهر حسکه از سوی هزاران شهروند بسوی آرامگاه شهید دژوار تشییع شد.

پس از ورود پیکر شهدا مراسم سان نظامی نیروهای انتی‌ترور، ق.س.د، ی.پ.گ و ی.پ.ژ برگزار شد.

در ادامه هر کدام از روژدا احمد عضو مجلس خانواده شهیدان حسکه، نوری محمود سخنگوی ی.پ.گ، فوزه یوسف از اعضای شورای رهبری پ.ی.د و صالح مسلم رئیس مشترک پ.ی.د سخنانی ایراد کردند.

روژدا احمد یادآور شد؛"رژیم متجاوز ترکیه با حملات بزدلانه نمی‌تواند اراده مردم را درهم بشکند، بلکه برعکس عزم و اراده این خلق را برای صیانت از دستاوردها و پروژه دمکراتیک رهبر عبدالله اوجالان مستحکم‌تر می‌کند."

نوری محمود هم در سخنانی گفت:"رژیم ترک از نابودی تاریخ مقاومت در چهاربخش کوردستان ناکام شد. ما به شکار مزدوران اشغالگران ادامه می‌دهیم. قطعا حساب آنها را کف دستشان می‌گذاریم."

فوزه یوسف گفت:"دولت اشغالگر ترکیه قطعا شکست می‌خورد و اراده آزاد به پیروزی می‌رسد." فوزه یوسف به خانواده شهیدان وعده داد تا تحقق ارمان‌های آنان راه مبارزه ادامه دارد. یوسف از جوانان دعوت کرد برای مبارزه علیه خائنان و اشغالگران به صفوف مبارزان روژاوا ملحق شوند.

صالح مسلم هم در اظهاراتی بر تداوم مبارزه برای صیانت از خلق‌های منطقه تأكید کرد.

سلما محمد مادر یکی از شهدای ی.پ.گ با بلندکردن اسلحه بر پایبندی به راه شهیدان و جنگ علیه اشغالگران تأکید کرد.

در پایان پیکر شهدا رِزان جاوید و دژوار کوبانی در میان هلهله‌ مادران و شعارهای «شهید نامرن» و «بژی سروک آپو» به خاک سپرده شدند.