دهها غیرنظامی از سوی نیروهای سوریه دمکراتیك در مناطق امن اسکان یافتند

همزمان با پیشروی نیروهای سوریه دمکراتیك به آخرین منطقه تحت کنترل داعش در حومه شرقی رود فرات، تعداد زیادی از غیرنظامیان موفق شده‌اند خود را به مبارزان برسانند. آنها در کمپ‌های موقتی که برپا شده‌اند اقامت یافته‌اند.

لیلا عبدالله از فرماندهان نیروهای سوریه دمکراتیك اعلام کرد که به دنبال پایان دور نهایی عملیات علیه داعش در شهرک هجین اعلام خواهند کرد که تروریسم در مناطق شمال و شرق سوریه خاتمه یافته است. غیرنظامیانی که خود را از هجین و نواحی اطراف آن به مبارزان رسانده اند نیز امیدوارند دوباره به خانەهای خود بازگردند و داعش برای همیشه رفته باشد.

همزمان با پیشروی نیروهای سوریه دمکراتیك به آخرین منطقه تحت کنترل داعش در حومه شرقی رود فرات، تعداد زیادی از غیرنظامیان موفق شده‌اند خود را به مبارزان برسانند. آنها در کمپ‌های موقتی که برپا شده‌اند اقامت یافته‌اند.

 

شهرک هجین و اطراف آن مکانی است که بازماندگان داعش پس از شکست در رقا و مناطق دیرالزور در آن جمع شده‌اند.

 

از چهره غیرنظامیان نجات یافته که خود را به نیروهای "ق.س.د" رسانده‌اند می‌شود فهمید که چه شرایط سختی را تحمل کرده‌اند.

 

ابراهیم خلف از اهالی منطقه بوکمال در نزدیکی هجین است که می‌گوید افراد داعش با جلوگیری از خروج غیرنظامیان، از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده کرده‌اند.

 

او همچنین از وادار کردن ساکنین بومی به حفر تونل برای اختفای تبه‌کاران خبر داده و می‌گوید مردم از امور زندگی روزمره خود منع شده‌اند.

 

این شهروند آواره، از سر بریدن و آویزان کردن اعضای بدن انسان‌ها در میادین و انظار عمومی توسط داعش در شهرک هجین خبر می‌دهد.

 

احمد العلی هم از ساکنین شهرک البصیرا است. او می‌گوید در حالی فرار کردند که داعش برای فرار از شهر مجازات مرگ تعیین کرده است. به گفتەی او خروجی محدودەی تحت کنترل داعش مین‌گذاری شده و افراد مسلح برای جلوگیری از خروج مردم، بر فراز ساختمان‌های بلند مستقر شده‌اند.

لیلوا عبدالله از فرماندهان نیروهای سوریه دمکراتیك و سخنگوی عملیات تندباد جزیر در استان دیرالزور با جمعی از همراهان خود به دیدار با آوارگان در کمپ "ایوا" در نزدیکی شهرک هجین رفته و به آنها قول داده تا بازگشت به خانەهایشان تحت محافظت قرار خواهند داشت.

او همچنین به حر‌ف‌های زنانی گوش کرد که تجربه تلخی از اقدامات سبعانه داعش دارند.

 

لیلوا عبدالله به خبرگزاری هاوار گفته است وقتی که عملیات در هجین به پایان برسد آنها اعلام خواهند کرد تروریسم در مناطق شمال و شرق سوریه به پایان رسیده است.

 

این فرمانده در ادامه خاطرنشان کرده است که همزمان با مبارزه، به فکر تأمین چادرهای کافی و نیازهای اولیه غیرنظامیان آواره هستند.