ی.پ.گ: اجازه نمی‌دهیم ارتش ترکیه یک گام به سوی عفرین بردارد

سیپان حمو ، فرمانده کل نیروهای مدافع خلق ـ ی.پ.گ در رابطه با عملیات نظامی ارتش ترکیه در جنوب ادلب با خبرگزاری فرات به گفتگو پرداخت و اهداف و دسیسه‌های پشت پرده این عملیات را مورد ارزیابی قرار داد

سیپان حمو فرمانده کل نیروهای مدافع خلق ـ ی.پ.گ در رابطه با عملیات نظامی ارتش ترکیه در جنوب ادلب با خبرگزاری فرات به گفتگو پرداخت و اهداف و دسیسه‌های پشت پرده این عملیات را مورد ارزیابی قرار داد

 

سیپان حمو تصریح کرد: ادلب به مرکزی برای تبهکارانی تبدیل شده که در خارج از سوریه وارد آنجا شده‌اند. تمام این نیروهای خارجی ضمن فعالیت در ادلب، نقشه‌هایی را جهت تصرف آن در سر می‌پرورانند. اکنون نیز دولت ترکیه که تمامی سیاست‌هایش در خاورمیانه با شکست روبرو شده‌ درصدد تحمیل سلطه خود بر ادلب است. در واقع تمام سعی دولت ترکیه در این است که دستاوردهای خلق کُرد را در خاورمیانه از بین برده و یا ناچیز نماید. به همین دلیل با همکاری تبهکاران القاعده و طی توافقی با روسیه و ایران عملیاتی را در شرق و شمال ادلب آغاز کرده که هدف از آن ایجاد جنگ در مناطقی ست که در نشست آستانه به عنوان "مناطق امن" اعلام شده‌اند.

 

این فرمانده ی.پ.گ در ادامه سخنانش گفت: دولت ترکیه نیروهایش را در اطراف حما و حلب مستقر نمود تا در صورت لزوم علیه دولت بشار اشد و روسیه وارد جنگ شود. بنابراین همزمان با پیشروی نیروهای بشار اسد و روسیه در دیروالزور، نیروهای ترکیه به حما حمله کردند و این اقدام دولت ترکیه باعث توقف عملیات دیرالزور شد، دلیل آن نیز استراتژیک بودن حما برای روسیه است که به هیچ عنوان خواستار از دست دادن این موقعیت استراتژیک نیست.

 

سیپان در سخنانی دیگر اعلام کرد: ترکیه جهت رسیدن به مرزهای ادلب بایستی با تبهکاران النصره وارد جنگ می‌شد اما طی توافقی با گروه النصره اعلام کرد که هدف عملیات در ادلب آنان نیستند و النصره نیز توافق مذکور را قبول کرد.

 

سیپان حمو در پایان سخنانش تصریح کرد : آشکارا اعلام می کنیم اگر ارتش ترکیه و تبهکاران وابسته به آن، همچنین تمامی دولت‌های حامی ترکیه همه‌ی نیرو و توان خود را به کار گیرند، نمی‌توانند گامی به سوی عفرین بردارند. در صورت روی‌دادن هرگونه حمله‌ای در شهبا و عفرین‌، با پاسخ کوبنده‌ای از جانب نیروهای ی.پ.گ/ی.پ.ژ، نیروهای انقلابی و مردم منطقه روبرو خواهند شد و درسی تاریخی به دولت ترکیه خواهند داد.