اداره خودگردان شمال و شرق سوریه: با تمام توان از دستاوردهایمان دفاع می‌کنیم

اداره‌ی خودمدیریتی شمال و شرق سوریه اعلام کرد؛ حملات دولت اشغالگر ترکیه زمینه را برای بازگشت داعش فراهم می‌کنند، اما ما با تمام توان از دستاوردهای خود دفاع می‌کنیم.

اداره‌ی خودمدیریتی شمال و شرق سوریه در بیانیه‌ای در بیانیه‌ای از حکومت‌های سوریه، آمریکا و روسیه درخواست نمود هر چه سریعتر موضع‌گیری خود را در مورد حملات دولت اشغالگر ترکیه به منطقه اعلام کنند.

در این بیانیه آمده است:

"دولت ترکیه سطح حملات خود به شمال و شرق سوریه را با هدف افزایش پروژه‌ی اشغالگری خود بیشتر می‌کند. این مناطق از خود دفاع کرده و جهانیان را از داعش و گروه‌های تندرو و رادیکال نجات دادند. دولت ترکیه با این حملات همه‌ی معیارها و توافق‌های بین‌المللی را پایمال می‌کند.

آخرین حملات دولت ترکیه به منبج، تل تمر و روستاییان و حتی مناطق قامشلو با هدف تضعیف آسایش و امنیت ما انجام شده است. با این حملات دولت ترکیه می‌خواهد یک‌بار دیگر به داعش فرصت بدهد.

ما از سازمان‌های بین‌المللی و قانونی و ائتلاف بین‌المللی و روسیه  که یکی از نیروهای ضامن آتش‌بس در منطقه است، درخواست می‌کنیم تا در این رابطه فوراً موضع‌گیری آشکاری اتخاذ کنند. این حملات بحران سوریه را عمیق‌تر کرده و پروژه‌های اشغالگری را پیش می‌برد و منطقه را تقسیم می‌کند. همچنین از لحاظ منطقه‌ای و بین‌المللی سبب بازگشت داعش می‌شود. در حقیقت دولت ترکیه با این حملات فرصتی برای بازگشت داعش فراهم می‌کند. این حملات همچنین علیه یکپارچگی خاک سوریه است. باید حکومت سوریه در این رابطه موضع‌گیری کند، چون این حملات بر علیه یکپارچگی خاک سوریه است.

 از خلقمان نیز درخواست می‌کنیم تا از دستاوردهای شهدا صیانت کنند. چه در داخل و چه در خارج تظاهرات کرده و حملات دولت ترکیه را محکوم کنند. ما عهد می‌بندیم که به آتش‌بس پایبند باشیم و علیه این حملات که علیه خلقمان انجام می‌شود، برای دفاع از امنیت خلقمان و دستاوردهایمان با تمام توان خود به وظایف و مسئولیت‌هایمان عمل کنیم."