احمد خوجه: هدف از بسته شدن دروازه‌های مرزی محاصره خودمدیریتی است

احمد خوجه، عضو شورای عمومی حزب اتحاد دمکراتیک تایید کرد که بسته شدن دروازهای مرزی طرح سیاسی از سوی کسانی است که نمی‌خواهند در منطقه ثبات و امنیت ایجاد شود.

احمد خوجه، عضو شورای عمومی حزب اتحاد دمکراتیک در گفتگویی با خبرگزاری هاوار در خصوص بسته شن دروازه های مرزی و محاصره روژآوا و مناطق شمال-شرق سوریه سخن گفت. وی در این گفتگو اعلام کرد که چنین اقدامی نشانه طرح جدیدی علیه خلق‌های منطقه روژآوا و شمال-شرق سوریه است.

احمد خوجه در این گفنگو اظهار داشت: مسدود کردن دروازه‌های مرزی در این وقت کاملا از پیش طراحی شده بود و اهداف زیادی را از آن دنبال می‌کنند. توافقی بین حکومت دمشق، پارت دمکرات کوردستان و دولت ترک وجود دارد. این طرفین با همدیگر به توافق رسیده‌اند که رهبری خودمدیریتی را در بعد اقتصادی تحت فشار قرار دهند. زیرا خودمدیریتی در چند سال اخیر خصوصا در بعد دیپلماتیک قدم‌های بسیاری مهمی را برداشته است.

احمد خوجه در بخش دیگری از سخنان خود افزود: بستن دروازه‌های مرزی طرحی سیاسی است. طرف‌هایی که نمی‌خواهند اقتدار و امنیت منطقه‌ای شکل بگیرد، در این رابطه با همدیگر به توافق رسیده‌اند. این توافق براساس توافق آنکارا و دمشق در آدانا است. آنها امید دارند که پروژه دمکراتیک منطقه را از میان بردارند. خوجه در همین رابطه تایید کرد که دیدارهای هیاتهای دیپلماتیک دولت‌های اروپایی از مناطق خودمدیریتی و دیدار هیاتهای منطقه‌ای از خارج، برای دشمنان خلقمان تهدید‌آمیز به شمار می‌رود. همچنین به رسمیت شناختن خودمدیریتی از سوی پارلمان کاتالونیا برای این کشوورها مانند به صدا درآوردن زنگ هشدار بود. زیرا امروز بر اساس محاصره کردن منطقه در بعد اقتصادی و نظامی به توافق رسیده‌اند.

احمد خوجه، عضو شورای عمومی حزب اتحاد دمکراتیک در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که دولت اشغالگر ترک قتل‌عام کورد را به عنون هدف خود برگزیده است. وی در ادامه افزود قتل‌عام صورت گرفته بخشی از قتل‌عام صورت گرفته در تاریخ تجاوزات خونبار آنهاست. دولت ترک پ.د.ک را فریب می‌دهد و برای تحقق طرح‌های خود از آن به عنوان ابزار بهره می‌گیرد. خصوصا که عناصر تشکیل دهنده منطقه شمال-شرق سوریه که تلاش می‌کنند خود را نجات دهند، دولت ترک تلاش می‌کند تا آنها را از این منطقه براند.

احمد خوجه در خاتمه از حکومت باشور کوردستان درخواست کرد که دست از اقدامات خود برداشته و رفراندوم سال ۲۰۱۷ را به یاد بیاورد که چگونه دولت ترک در مقابل این اقدام عمل کرد. لازم است که حکومت باشور کوردستان به اقدامات دولت ترک توجه کند که سالیان درازی است در امور آن دخالت می‌کند. اما حکومت اقلیم کوردستان به چنین دخالتی اعتراف نکرده است. نزدیک به ۴۰ پایگاه نظامی ارتش ترک بر روی خاک کوردستان تاسیس شده است، چرا باید حکومت اقلیم کوردستان دروازهای مرزی با ترکیه را نمی‌بندد؟