امینه اوسی: به نیروهای بین‌المللی نیز اتهاماتی وارد است

سخنگوی اداره‌ی خود‌مدیریتی شمال – شرق سوریه، امینه اوسی اعلام کرد، دولت ترکیه با حملاتش، بستن مرزها، قطع کردن آب و تغییر دموگرافی جنایات بشری را علیه مردم مرتکب شده است.  وی همچنین گفت؛"در این رابطه نیروهای بین‌المللی نیز متهم هستند."

سخنگوی ریاست مشترک اداره‌ی خودمدیریتی شمال و شرق سوریه در این مورد اعلام کرد؛" دولت ترکیه در مقابل چشم جهانیان علیه شمال و شرق سوریه هرگونه جنایتی را مرتکب می‌شود. سازمان‌های بین‌المللی نیز فقط به صدور بیانیه اکتفا می‌کنند، در حالیکه این سازمان‌ها باید برای حل این مسائل موضع‌گیری کنند."

وی در رابطه با بیانیه‌ی سازمان ملل که گفته بود' اگر این وضعیت تداوم داشته باشد، تعداد بیشتری از مردم به دلیل خشکسالی و نبود آب کوچ خواهند کرد'، گفت:" این بیانیه‌ی سازمان ملل در نتیجه‌ی برخورد و رفتار آنهاست. مسئله فقط نبود آب نیست. امروز در مناطق شمال و شرق سوریه حملات  گسترده‌ای در مقابل چشمان آنها انجام خواهد شد. مسائل اقتصادی و معیشتی مردم و همچنین مسائل مرتبط با شیوع ویروس کرونا همگی در مقابل چشمان آنها است. به جای آنکه بیانیه صادر کنند، باید راه حلی پیدا کنند و برای حل این مسائل نیت و قصد خود را مشخص کنند."

اوسی همچنین به حملات دولت ترکیه به شمال و شرق سوریه اشاره کرده و اعلام نمود؛"این حملات در بسیاری مواقع علیه مناطق غیر نظامیان انجام می‌شود. دروازه‌های شمال و شرق سوریه بسته و آنرا تحریم می‌کند و این امر سبب دشواری زندگی مردم می‌شود."

 اوسی همچنین به بیماری کرونا اشاره کرد و گفت؛"بیماری خیلی سریع شیوع می‌یابد و امکانات اداره خودمدیریتی برای مقابله با آن بسیار کم است."

 وی همچنین گفت؛"مدتهاست که آب فرات توسط ترکیه قطع می‌شود. این اقدام جنایتی ضد بشری است و از طرف دیگر حملاتی علیه مردم و خلق ما وجود دارد. همچنین با گرسنه کردن مردم می‌خواهند آنها بمیرند و اینها همه جنایاتی ضدبشری هستند."

امینە اوسی در ادامه گفت، برای آنکه مانع از کوچ مردم شوند، راه حل‌هایی وجود دارد. به گفته‌ی وی یکی از این راه حل‌ها مسئله‌ی آب است. همه به خصوص سازمان‌های بین‌المللی و حکومت‌ها باید دولت ترکیه را تحت فشار قرار دهند، تا آب فرات را قطع نکند. فقط صدور بیانیه کافی نیست و با این کار راه‌حلی پیدا نشده و مانع دولت ترکیه نخواهند شد.

سخنگوی ریاست مشترک شمال و شرق سوریه امینه اوسه افزود:"دولت ترکیە با هر فرصتی حمله می‌کند. امروز به تل تمر و گری سپی حمل می‌شود. در مقابل این حملات خلق ما مقاومت بزرگی انجام می‌دهند. سازمان‌های بین‌المللی و سایر نیروها نیز باید به مسئولیت خود عمل کنند  و تلاش کنند تا وضعیت بدتر از این نشود. "

علیه هر قسمت از شمال و شرق سوریه سیاست‌های جداگانه‌ای به کار گرفته می‌شود. در عفرین سیاست جداگانه‌ای وجود دارد. سیاست تحریم، قطع آب و تغییر دموگرافی، با روش‌های متفاوتی می‌خواهند مردم را وحشت‌زده کنند. دولت ترکیه در مقابل چشم عفرینی‌ها در شهبا بر روی خاک و زادگاه آنها خانه‌سازی می‌کند.

اوسی در پایان اظهار کرد؛"باید جهان در قبال شمال و شرق سوریه به وظیفه‌ی خود عمل کند و علیه حملات دولت ترکیه و تبهکارانش به خاک شمال و شرق سوریه، طبیعت و مردم آن سکوت نکنند. دولت ترکیه با تحریم و بستن مرزها، قطع کردن آب و تغییر دموگرافی منطقه، مرتکب جنایات جنگی و انسانی می شود. نیروهایی که در مقابل این اقدامات و جنایات سکوت کنند آنها نیز متهم هستند."