امینه اوسه از تدارک فوق‌العاده برای آمادگی در برابر حمله احتمالی ترکیه خبر داد

امینه اوسه از معاونان روسای مشترک خودمدیریتی می‌گوید کمیتەهای بهداشتی، خدماتی، سازماندهی و نظامی از آنزمان در حال تدارک ملزومات شرایط جنگی هستند.

امینه اوسه معاون خودمدیریتی شمال شرق سوریه در گفتگوی با خبرگزاری هاوار اعلام کرد به دنبال تهدید ترکیه به حمله نظامی، بهمراه نهادهای مدنی اقدام به ایجاد یک اتاق بحران کردند تا در مورد آنچه باید انجام دهند گفتگو کنند.

او گفت این اتاق متشکل از بخش‌های مختلفی همچون ادارات مرتبط با بهداشت، خدمات شهرداری و امور اجتماعی و اقتصادی بوده و هر اداره‌ای اقدام به تشکیل کمیتەهایی کرد تا برای دستورالعمل در شرایط اضطراری برنامه‌ریزی کنند.

معاون خودمدیریتی شمال شرق سوریه گفت شورای بهداشت به تهیه دارو و لوازم پزشکی اورژانسی برای مراکز درمانی اولویت داده و کلاس‌های عمومی آموزش مقدماتی برای فرادهی عملیات امداد و نجات مجروحین در حال برگزاری هستند. 

امینه اوسه همجنین گفت شورای اقتصادی برای تهیه مواد خوراکی و آشامیدنی در صورت وقوع جنگ تلاش می‌کند و مقادیر قابل توجهی از مواد غذایی مانند شکر و آرد انبار کرده است. همچنین تدابیری برای چگونگی فعالیت نانوایی‌ها، تصفیه‌خانه آب و سایر خدمات عمومی اندیشیده شده است.

او گفت فعالین شورای امور اجتماعی نیز طی بازدید از کمپ‌ها در مورد میزان آمادگی آنها برای استقبال از آوارگان جنگی احتمالی تحقیق کرده‌اند.

مردم بومی منطقه از سویی برای نحوه استفاده از سلاح جهت دفاع از خویش در برابر نیروهای متجاوز آموزش می‌بینند تا بتوانند از شهر و دیار خویش در کنار نیروهای سازمان‌یافته نظامی دفاع کنند. آنها نسبت به تبعات جنگ نیز آگاه می‌شوند تا آمادگی لازم را داشته باشند.

معاون خودمدیریتی شمال شرق سوریه با این وجود به مشکلاتی اشاره کرد که محاصره منطقه آن‌ها و انسداد دروازەهای مرزی برای آنان ایجاد کرده است.