درخواست اداره خودگردان از سازمان ملل متحد برای به رسمیت شناختن خودمدیریتی شمال-شرق سوریه

اداره خودگردان شمال و شرق سوریه به مناسبت نهمین سالگرد انقلاب ١٩ ژوئیه در بیانیه‌ای از سازمان ملل متحد درخواست کرده است تا خودمدیریتی شمال و شرق سوریه را به رسمیت بشناسد

اداره خودگردان شمال و شرق سوریه در بیانیه‌ای که در شبکه‌های اجتماعی رسمی منتشر کرده اعلام می‌نماید که برای حاکمیت دمکراسی و عدالت در سوریه خودمدیریتی دمکراتیک شمال-شرق سوریه آماده است تا با تمامی طیف‌های میهنی سوریه همکاری کند. اداره خودگردان همچنین از سازمان ملل خواسته است تا خودمدیریتی دمکراتیک شمال-شرق سوریه را به رسمیت بشناسد.

انقلاب اجتماعی ١٩ ژوئیه

در بیانیه آمده است:

"سوریه از دوره رژیم بعث به دلیل رژیم متمرکز متحمل رنج شده است. این رژیم پس از دهه‌ها سیاست محرومیت و انکار خلق‌های سوریه، کشور را به هرج و مرج و یک بحران عمیق سوق داد. به همین دلیل از ١٠ سال پیش هموطنان سوریه در شرایط طاقت‌فرسایی زندگی می‌کنند. همچنین ترور و اشغالگری افزایش یافت و سوریه به میدان جنگ جهانی سوم مبدل گردید که در آن آرزوی هموطنان سوریه برای تغییر و دمکراسی بر باد رفت. بخصوص عدم چاره‌یابی و فقدان امنیت سوریه را به منطقه‌ای برای اجنداهای منطقه‌ای و بین‌المللی مبدل کرده است.

انقلاب ١٩ ژوئیه سال ٢٠١٢ از کوبانی آغاز شد و در تمامی مناطق شمال و شرق سوریه گسترش یافت. این انقلاب بر اساس نیاز به تغییر دمکراتیک در سوریه، توسعه مدیریت جامعه و حفظ وحدت آن از طریق برادری مردم و پروژه ملت دمکراتیک، که هسته اصلی این انقلاب دمکراتیک می‌باشد شکل گرفت. این پروژه با حفظ تنوعات و تفاوت‌های موجود اجازه داد که زندگی مشترک محقق شده و تضمین گردد. این انقلاب همچنین ضرورت تغییر مسالمت‌آمیز و دست‌یابی به آرزوهای خلق‌های سوریه دور از تبعیض را در سوریه‌ای غیرمتمرکز به عنوان سیستمی جایگزین مبنای عمل خود قرار داد.

انقلاب ١٩ ژوئیه به عنوان یک انقلاب اجتماعی از آغاز بحران سوریه خود را از مداخله جنگ اقتدار مصون داشت. طیف‌های خلقمان برای دستیابی به سوریه دمکراتیک و واحد خط مبارزه را مبنا قرار داده و تممای احتمالات دیگر را رد کردند. متأسفانه رژیم سوریه و نیروهای دیگری که خود را اپوزیسیون می‌نامند احتمالات دیگر را دنبال کردند، امروز نیز از خدمت‌رسانی به سوریه و مردم آن فاصله گرفته‌اند، همچنین برنامه و نقشه‌هایی را برای مانع‌تراشی در دستیابی به راه حل و آرامش طرح کرده‌اند که بر آلام خلق‌های سوریه می‌افزاید. انقلاب ١٩ ژوئیه نقطه عطف و منعکس کننده مسیری بود که نیاز خلق‌های سوریه به همبستگی، برادری و پیشبرد سیستم دمکراتیک را که در آغاز تحت عنوان خودمدیریتی دمکراتیک و سپس تحت عنوان اداره خودگردان شمال و شرق سوریه نام گرفت، ضرورت‌های خلقمان و ضرورت‌های تمامی خلق‌های سوریه را براورده کرد. با روحیه انقلاب آزاد، انقلاب برادری خلق‌ها و پس از سال‌ها از بحران سوریه، خلقمان یک سیستم محلی را تأسیس کرد. این سیستم عناصر وحدت را حفظ کرد، مانع از گسترش تروریسم شد، داعش را نابود کرد و زنان را در نقش پیشاهنگ و برجسته خود در جامعه به جایگاه اصلی خود بازگرداند.

تا زمانیکه مناطق اشغالی آزاد شوند...

به مناسبت نهمین سالگرد انقلاب ١٩ ژوئیه ما همچون اداره خودگردان شمال و شرق سوریه، سالگرد این انقلاب را به تمامی طیف‌های خلقمان تبریک می‌گوییم. ما تأکید می‌کنیم که راه ما راه تحقق آرمان‌ها، مبانی این انقلاب آزاد و دمکراتیک و راه شهیدان خواهد بود. ما برای محافظت از دستاوردهای خلقمان که با صرف هزینه‌های بسیاری از سوی طیف‌های خقلمان کسب شده‌اند پافشاری می‌کنیم. ما در این مورد تأکید می‌کنیم که تا زمان آزادسازی مناطق اشغالی همچون عفرین، سریکانی و گری سپی و بازگشت آوارگان به مناطق خود به فعالیت‌های خویش ادامه می‌دهیم.

ما با روحیه انقلاب ١٩ ژوئیه و نیرویی که از اراده خلق مبارزمان کسب کرده‌ایم به اهداف خویش دست می‌یابیم و همچنانکه در سال‌های گذشته علیه داعش و نقشه‌های نسل‌کشی و نابودی به پیروزی دست یافتیم، برای همیشه پیروزی سهم ما خواهد بود. ما از خلق‌های شمال و شرق سوریه می‌خواهیم که متحد شوند و از پروژه برادری خلق‌ها صیانت به عمل آورند زیرا این تنها راه نیرومندی همه‌ی ماست. همچنین از طرف‌های سوریه می‌خواهیم که برای تحقق عدالت، دمکراسی و رهایی مناطق اشغال شده فعالیت کنند.

برای دمکراسی و عدالت آماده‌ایم با تمامی طرف‌های ملی سوریه همکاری کنیم

همزمان از تمامی طرف‌های سوری می‌خواهیم که به ضمیمه هیچ کسی تبدیل نشوند و تنها به فکر خدمت به سوریه و مردم آن باشند. ما به عنوان اداره خودگردان آماده‌ایم با تمامی طرف‌های میهنی سوریه که معتقد به یکپارچگی جغرافی و جوامع سوریه باشند که برای عدالت، دمکراسی و ثبات در سوریه فعالیت می‌کنند، برای اخراج اشغالگران و رهایی مناطق اشغال شده همکاری کنیم.

درخواست از سازمان ملل متحد برای به رسمیت شناختن خودگردانی شمال و شرق سوریه

ما همچون اداره خودمدیر موضع خود را برای چاره‌یابی بحران سوریه بر اساس قطعنامه ٢٢۵۴ سازمان ملل اعلام می‌داریم و از سازمان ملل می‌خواهیم که مناطق شمال و شرق سوریه را به عنوان مناطق غیرمرکزی سوریه به رسمیت بشناسد. ما موضع خود را در مورد اهمیت دستیابی به راه حل در سوریه بر اساس قطعنامه ٢٢۵۴ سازمان ملل مورد تأکید قرار می‌دهیم و سیاست‌هایی را که از سوی برخی از نیروهای خارجی در سوریه به اجرا گذاشته شده‌اند به شدت محکوم می‌کنیم. همچنین از سازمان مل و سازمان‌های مربوطه می‌خواهیم که با تفکیک مسائل، منطقه تحت مدیریت ما را نیز همچون مناطق دیگر سوریه به رسمیت بشناشد و به اراده خلقمان برای خودگردانی در میان بحران و ویرانی سوریه احترام بگذارد."