درخواست حریم هوایی پرواز ممنوع در شمال سوریه

ترکیه همچنان روژاوا را تهدید به حمله نظامی برای اشغال می‌کند. مردم فدراسیون شمال شرق سوریه ضمن اعتراضات خیابانی در حال تدارک ملزومات جنگ انقلابی خلق هستند.

با توجه به تداوم تهدیدهای اردوغان برای انجام یک هجوم گسترده نظامی قریب‌الوقوع، ساکنین فدراسیون شمال شرق سوریه با اعتراضات روزمره سعی در جلب توجه جامعه جهانی به قربانیانی دارند که تروریسم دولتی ترکیه می‌گیرد. امروز مردم شهرک تل‌کوچر به این منظور راهپیمایی کردند.

از طرفی در پی اعلان وضعیت فوق‌العاده، تلاش‌ها برای آماده‌سازی اجتماعی جهت شرایط سخت جنگی افزایش یافته است. بنابر استراتژی جنگ انقلابی خلق که فدراسیون شمال شرق سوریه برگزیده، قرار است مردم و نیروهای دفاعی در کنار هم مقابل متجاوزین بایستند.

ده‌ها جوان در یک کلینیک پزشکی شهر کوبانی برای کمک‌های درمانی اولیه و امداد و نجات مجروحین آموزش دیدەاند. تلاش‌ها برای ساختن پناهگاه‌ها و انبار مواد خوراکی و آشامیدنی هم ادامه دارد.

ترکیه در حالی روژاوا را تهدید به حمله می‌کند که در ده سال گذشته جنگ هرگز متوقف نشده بلکه فقط گستردگی آن متفاوت بوده است. نواحی مرزی هر روز توپباران می‌شوند و هرچند روز یکبار پهبادهای ترکیه جنایتی خونین در منطقه رقم می‌زنند.

چهار عضو نیروهای امنیت داخلی شمال شرق سوریه از جمله سه زن قربانیان اخیر حملات پهبادی ترکیه بودند. فعالین کنگره استار امروز در عین‌عیسی از توابع رقا و جایی که حمله هوایی در آن صورت گرفت، این حمله را محکوم کردند. آیت عبدالله، سخنگوی تجمع‌کنندگان گفت مردم سوریه در برابر اشغالگری ترکیه خواهند ایستاد.

با توجه به اینکه آسمان سوریه تحت نظارت نیروهای بین‌المللی است، در روزهای اخیر مسئولیت آمریکا و روسیه در گشوده بودن آسمان منطقه بر پهبادهای ترکیه برجسته شده است. سیهانوک دیبو یک مسئول مجلس سوریه دمکراتیك در مصاحبه‌ای با اشاره به درخواست‌ها از شورای امنیت سازمان ملل برای اعلان حریم پرواز ممنوع در آسمان شمال شرق سوریه گفت که چنین اقدامی تأثیرات مثبتی بر منطقه خواهد داشت و ثبات و امنیت در سوریه را تأمین می‌کند.