درخواست خلق روژاوا از خلق باشور: علیه خیانت‌های پ.د.ک بپاخیزید

اعتصاب و تحصن هموطنان روژاوا در مقابل دروازه‌ی سمالکا برای تحویل گرفتن پیکر دو گریلا به نام‌های شهید تولهلدان و سردم ادامه دارد. شرکت کنندگان در تحصن از خلق باشور کوردستان خواستند در مقابل خیانت پ.د.ک بپاخیزند.

خانواده‌ی دو گریلای ه.پ.گ به نام‌های شهید تولهلدان و شهید سردم که در کمین نظامیان پ.د.ک به شهادت رسیده بودند، از روز پنجم ماه جاری با پشتیبانی مردم شمال و شرق سوریه به دروازه‌ی سمالکا رفته و پس از آن که نیروهای پ.د.ک مانع از ورود آنها به داخل خاک باشور شدند، در نزدیکی دروازه‌ی سمالکا دست به تحصن زدند.

مردم شهرهای شمال و شرق سوریه روزانه به چادر تحصن‌کنندگان رفته و در اعتراض و تجمع آنها شرکت می‌کنند. امروز راهپیمایی گسترده‌ای نیز انجام شده و مردم تصاویر عبدالله اوجالان رهبر خلق کورد و شهدا را در دست گرفتند.

در این راهپیمایی هدیه عبدالله عضو شورای رهبری نیروهای مدافع اجتماعی زنان صحبت کرده و به تاریخ خیانت در میان پ.د.ک اشاره کرد و گفت:"پ.د.ک از همان آغاز تاسیس تاکنون خط نابودگری جنبش آزادی کوردها، کشتار و ربودن شخصیت‌ها و انقلابیون را در پیش گرفته شده است."

هدیه از مردم باشور کوردستان درخواست نمود تا در مقابل خیانتهای پ.د.ک قیام کنند.

لازم به ذکر است شبه‌نظامیان پ.د.ک موسوم به زیروانی شب ۲۸-۲۹ آگوست / ۶-٧ شهریور در نزدیکی رودخانه‌ی زاپ برای ۷ گریلای پ.ک.ک کمین گذاری کرده و در نتیجه ۵ گریلا شهید شدند و تاکنون سرنوشت یک گریلا نیز مشخص نشده است.