گرامیداشت ٩مین سالگرد انقلاب روژاوا در قامشلو

با شرکت ده‌ها هزار نفر از هم‌میهنان، نهمین سالگرد انقلاب تکین روژاوا در شهر قامشلو برگزار شد. این مراسم با شعار «با روحیه انقلاب ١٩ ژوئیه به اشغالگری پایان دهیم و پیروزی را ضمانت کنیم» برگزار شد.

عصر امروز (١٩ ژوئیه/ ٢٨ تیرماه) با شرکت ده‌ها هزار نفر از شهروندان روژاوا در استادیوم شهیدان ١٢ مارس، مراسم باشکوه گرامیداشت نهمین سالگرد انقلاب ١٩ ژوئیه برگزار شد.

این مراسم از سوی اداره خودمدیریتی دمکراتیک اقلیم جزیره سازماندهی شده بود. ده‌ها هزار نفر از هموطنان کورد، عرب، سریانی، ترکمن و چرکس با لباس‌های محلی خود در این مراسم حضور بهم رساندند.

استادیوم ١٢ مارس با شعارهایی «اداره خودمدیریتی متعلق به ماست»، «زنده‌باد برادری خلق‌ها»، «از سرزمین انقلاب درود به مقاومت گریلا» پرچم‌های کنگره ستار، پ.ی.د، اداره خودگردان شمال و شرق سوریه، مجالس خانواده شهیدان، شهیدان ١٩ ژوئیه و تصاویر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان مزین شده بود.

مراسم با یک دقیقه سکوت در پاسداشت شهیدان راه آزادی آغاز شد. پس از رژه اعضای سازمان‌ها و نهادهای روژاوا، بیانیه‌هایی از اداره خودمدیریتی دمکراتیک در اقلیم جزیره، حزب اتحاد دمکراتیک، کنگره ستار و ی.پ.ژ قرائت شدند. سپس گروه‌های هنری و فرهنگی به ارائه آثار خود پرداختند.