هشتمین روز عملیات تجسسی در اردوگاه داعش؛ ١۴ تبهکار دستگیر شدند

در هشتمین روز عملیات جستجوی در اردوگاه نگهداری زندانیان داعش در الهول ١۴ تبهکار داعشی دستگیر شدند. ده‌ها دستگاه موتورسیکلت و یک ابزار شکنجه پیدا شد.

نیروهای امنیت داخلی شمال و شرق سوریه و نیروهای سوریه دمکراتیك عملیات انسانی و امنیتی را بطور مشترک و به دنبال افزایش جرم و جنایت عناصر داعش در اردوگاه آغاز کردند.

مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعات نیروهای امنیت داخلی شمال و شرق سوریه در اطلاعیه‌ای بیلان ٨مین روز عملیات علیه تهدیدات داعش را منتشر کرد.

در اطلاعیه آمده است:"نیروهای ما در عملیات جستجو و پاکسازی در ٨مین روز ١۴ تبهکار عضو هسته‌های داعش را دستگیر کردند. ١۴ خیمه تبهکاران که به عنوان محل آموزش مورد استفاده قرار می‌گرفت، ٧ فانسقه نظامی و ٧ تلفن را ضبط کردند.

تبهکاران دستگیر شده در جریان بازجویی اعتراف کردند که نارنجک و مواد منفجره را جاسازی کرده‌اند. نیروهای ما در عملیات ویژه محل اختفای مواد منفجره و نارنجک‌ها را در ١٠٠ متری کمپ شناسایی کردند. نیروهای ما ١٣ نارنجک، مقادیر فراوانی گلوله کلاشینکوف، ١۵ کیلو تی‌ان‌تی و تجهیزات ساخت بمب‌های دست‌ساز را ضبط کردند."

لازم به ذکر است که پس از شناسایی هستەهای مخفی داعش که در اردوگاه مشغول کار تبلیغاتی و تدارک برنامه‌های فرار با کمک دولت ترکیه بودند، خیمەهای متعددی برچیده شده‌اند.

در جریان جستجوی بخش چهارم اردوگاه که محل نگهداری اتباع سوری عضو داعش است، ده‌ها دستگاه موتورسیکلت که زیر زمین مخفی شده بودند کشف شده و یک ابزار شکنجه پیدا شده است.