جنبش جامعه دمکراتیک: سازمان ملل نیز مسئول تداوم جرایم اشغالگران ترک در عفرین است

جنبش جامعه دمکراتیک با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که سازمانهای بین‌المللی و از جمله دولت اشغالگر ترک مسئول نبش قبر شهدا در عفرین هستند.

جنبش جامعه دمکراتیک TEV-DEM با انتشار بیانیه‌ای اعلام نمود که سکوت مجامع بین‌المللی در مقابل جرایم دولت ترک، همکاری با این جرایم است.

متن بیانیه به شرح ذیل است:

موارد نقض حقوق بشر از  سوی دولت ترک و وابستگان این دولت روز به روز افزایش پیدا می‌کند. اشغالگران ترک و وابستگان آنها با نبش قبر شهدا و حفاری در اماکن تاریخی و اماکن مقدس، سیاستهای تغییر دمگرافی و نقض حقوق را به اشکال مختلف ادامه می‌دهند. همراه با سکوت مجامع بین‌المللی در عفرین، ترور سازماندهی شده و سیستمانیک نیز ادامه دارد.

این سکوت به جرایم دولت ترک مشروعیت می‌بخشد، به همین دلیل است که اشغالگری ترک جرایم بزرگتری را علیه ارزش‌های اجتماعی و بشری انجام می‌دهد و تاریخ خونین آنها را بیش از پیش بازتاب می‌دهد. اشغالگری ترک آرامستان شهدای ما را در کنار بیمارستان آورین نبش قبر کرده است، این شهدا همان کسانی هستند که در مقابل حملات اشغالگری به دلیل بمباران‌های بی‌وقفه شهر به شهادت رسیده‌اند. بعد از سه سال سناریوی جدید دیگری را خارج از عرف و ارزش‌های اجتماعی در دستور کار قرار داده و اعلام کرده‌اند که یک گور دسته جمعی را کشف کرده‌اند، این اقدام در راستای سیاه‌نمایی مقاومت بی‌نظیر نیروهای یگانهای زنان و مدافع خلق در عفرین بوده است.

مستندات سازمان خانواده‌های شهدا در عفرین و مستندات یگانهای مدافع خلق، تزویر و دو رویی سیاستهای اشغالگرانه ترک را به نمایش می‌گذارد. ساکنان عفرین که پیکر شهدا را با دستان خود در این منطقه دفن کرده‌اند، بزرگترین دلیل برای اثبات این سخنان و تکذیب ادعاهای پلیدی است که دولت ترک برای فریب افکار عمومی جامعه بین‌المللی سازماندهی کرده است. این اقدامات اعمال تروریستی سیستماتیک و خارج از قانون و معیار، اقدامات ضد بشری هستند. ما سازمان‌های بین‌المللی و سازمان ملل متحد را نسبت به چنین اقدامی مسئول می‌دانیم زیرا که این اقدامات نقض ارزش‌های مقدس اجتماعی و خصوصا ارزش‌های جامعه کوردی بوده و لازم است این سازمان‌ها در مقابل آن موضعگیری کنند.