جنوب رقا در کنترل ق.س.د قرار دارد

عملیات پاکسازی داعش در حسکه از سوی نیروهای ق.س.د و آسایش همچنان ادامه دارد. پس از آنکه اعلام شد که دولت سوریه پایگاه‌های خود را در جنوب رقا ترک کرده و برای داعش باقی گذاشته است، نیروهای ق.س.د اعلام کردند که تدابیر لازم در منطقه اخذ شده‌اند.

مرکز رسانه و اطلاع‌رسانی نیروهای سوریه دمکراتیک در رابطه با گزارش‌های منتشر شده در خصوص تخلیه پایگاه نظامی رصافه در جنوب رقا از سوی رژیم سوریه و واگذاری آن به تبهکاران داعش بیانیه‌ای منتشر کرد.

در بیانیه ق.س.د آمده است که در زمانیکه عملیات در زندان صناعی حسکه علیه داعش ادامه دارد، تخلیه این پایگاه از سوی رژیم سوریه جای شک و گمان است. ق.س.د می‌افزاید که نیروهای آنان تدابیر لازم را اخذ کرده‌اند.

دستگیری ۴ تبهکار دیگر داعش و آزادی ٩ اسیر

از سوی دیگر در ادامه عملیات نیروهای ق.س.د و آسایش علیه تبهکاران داعش در زندان حسکه ۴ عنصر دیگر داعش دستگیر شدند. عملیات در زندان صناعی به سرعت ادامه دارد. در این عملیات ٨ بخش دیگر زندان به کنترل نیروهای ق.س.د درآمد و ٢۵٠ تبهکار داعشی دستگیر شدند.

از آغاز عملیات تاکنون شمار دستگیر شدگان داعش به ۵٠٠ تن رسیده است. ق.س.د اعلام کرد که ٩ نفر که از سوی تبهکاران داعش در زندان حسکه به اسارت گرفته شده بودند در عملیاتی ویژه نجات یافتند.

عملیات علیه داعشی‌های محاصره شده در زندان حسکه ادامه دارد.