خانواده شهید ملسا: امروز، روز گریه نیست، بلکه روز مبارزه و مقاومت است

پدر و مادر ملسا دریک: ملسا در کوه‌های آزاد کوردستان جنگید و به شهادت رسید. اگر قرار است فرزندان ما به شهادت برسند، بگذارید در جنگ با دشمن به شهادت برسند، نه در جنگ برادرکشی.

مادر و پدر ملسا دریک، گریلای ه.پ.گ، گفت: "ملسا در کوه‌های آزاد کوردستان جنگید و به شهادت رسید. اگر فرزندان ما به شهادت رسیدند، بگذارید در جنگ با دشمن به شهادت برسند، نه در جنگ برادرکشی."

ملیسا دریک، گریلای نیروهای مدافع خلق (ه.پ.گ) در تاریخ ۳۱ می ۲۰۲۱ / ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ در منطقه جیلوی کوچک عرصه زاپ در نبردی سنگین علیه ارتش اشغالگر ترک به شهادت رسید. مادر ملسا دریک در گفتگو با خبرگزاری فرات گفت: "ملسا در کوه‌های آزاد کوردستان جنگید و به شهادت رسید. امیدواریم که شهادت دخترم وسیله‌ای برای آزادی کوردستان و وحدت خلق کورد باشد."

روز گریه نیست، بلکه روز مبارزه و مقاومت است

شریفه قاسم، مادر ملسا دریک گفت: "دخترم به صفوف نیروهای انقلابی پیوست و به شهادت رسید. شهادت دخترم را به رهبر آپو، به همه مبارزان آزادی تبریک می‌گویم. من به همه گریلاهای آزادی خواه سلام می‌کنم. گریلاها، مقاومت بی‌نظیری را در برابر دشمن از خود نشان می‌دهند. امروز روز غم و گریه نیست بلکه روز ارتقا و گسترش مبارزه و مقاومت است. مردم کوردستان باید علیه اشغالگری قیام کرده و به صفوف مبارزه بپیوندند."

پیام به مسعود بارزانی: در برابر دشمن بجنگید

یوسف اسماعیل علی پدر شهید ملسا دریک نیز گفت:

"ملسا که در سال ۲۰۱۱ به صفوف گریلاها پیوست، در کوه‌های آزاد کوردستان به شهادت رسید. امیدوارم که شهادت وی باعث همبستگی و اتحاد خلق کورد شود. من از این طریق از آقای مسعود بارزانی می‌خواهم. گریلاها و پیشمرگ‌ها فرزندان ما هستند. اگر فرزندان ما به شهادت خواهند رسید، بگذارید در جنگ با دشمن به شهادت برسند. بگذارید با کسانی که خون ما را می‌نوشند، بجنگند و در این راه شهید شوند. نه اینکه در جنگ برادرکشی شهید شوند."