مادران شنگالی: دولت ترک به جنگ ضد اخلاقی دست زده است

مادران شنگالی اعلام کردند، دولت ترکیه با روشهای ضد اخلاقی علیه نیروهای گریلا می‌جنگند و به کشورهای بین‌المللی که استفاده از سلاح شیمیایی توسط دولت ترکیه را نادیده می‌گیرند اعتراض کردند.

رژیم غاصب ترک از ۲۳ آپریل ۲۰۲۱ بدون وقفه به مناطق زاپ، متینا و آواشین در مناطق حفاظت شده‌ی میدیا حمله می‌کند. بر اساس گزارش‌های منتشر شده توسط ه.پ.گ به ویژه در ماه اخیر ۳۲۳ بار ارتش اشغالگر ترکیه از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده و به مناطق گریلا حمله کرده است. مادران شنگالی در رابطه با حملات اشغالگرانه علیه باشور کوردستان صحبت کردند.

'رژیم ترک با سلاح و نیروی خود جرأت جنگ با نیروهای گریلا را ندارد'

دایه شمه رمو در ابتدای سخنان خود یاد همه‌ی شهدای راه آزادی را گرامی داشته و به خانواده‌ی شهدا تسلیت گفت و اعلام کرد؛"دولت ترکیه بارها به نیروهای گریلا حمله کرده است. آنها سالهاست به کوهستان‌های کوردستان حمله می‌کنند و در مقابل چشم جهانیان از روش‌های ضداخلاقی استفاده از سلاح شیمیایی استفاده می‌کنند. در کوهستان با سلاح شیمیایی، در روژاوا، مخمور و شنگال نیز به مردم حمله می‌کنند. اما مردمی که با فکر و اندیشه‌ی رهبر آپو آشنا هستند، در مقابل هر حمله‌ای می‌ایستند. در حملات دولت اشغالگر ترکیه فرزندان ما شهید می‌شوند. ما به شهدای خود قول داده‌ایم تا خود را سازماندهی کرده و رویای شهدایمان را محقق کنیم."

'به کوهستان بروید و تحقیق کنید'

دایه شمه رمو به سکوت نیروهای بین‌المللی در مقابل حملات اشغالگرانه و استفاده از سلاح‌های ممنوعه و شیمیایی اشاره کرده و گفت؛"دولت‌های دارای قدرت که می‌گویند، ما حقوق بشر را رعایت می‌کنیم، علیرغم آنکه می‌دانند این اسلحه‌ها در سطح جهان ممنوع هستند، اما در مقابل ترکیه سکوت کرده‌اند. ما از همه‌ی دولتها می‌خواهیم تا به کوهستان رفته و در این رابطه تحقیق کنند و بدانند که حقیقت دولت ترکیه چیست. ما به عنوان زنان ایزدی چنین جنگ غیرعادلانه‌ای را نمی‌پذیریم."

'گریلا با اندیشه‌ی رهبر آپو پیش می‌رود و شکست نخواهد خورد'

یک مادر دیگر با نام کنه خدر نیز اعتراض خود به دولت اشغالگر ترکیه برای به کارگیری سلاح شیمیایی را اعلام کرده و گفت؛"آنچه دولت ترکیه انجام می‌دهد بی‌اخلاقی بزرگی است. چون هر کسی را که مخالف آنها باشد و بر خلاف آنها فکر کند، با هر روش ممکن از بین می‌برد. اینها اعمالی انسانی نیستند. دولت ترکیه با حملات خود و با جنگنده‌هایش نمی‌تواند گریلا را شکست دهد، زمانی که دیدند در زاپ، متینا و آواشین در مقابل مقاومت گریلا شکست خورده‌اند، از سلاح‌های ممنوعه و شیمیایی استفاده کرده‌اند. اما دولت ترکیه باید خوب بداند که گریلا مبارزان رهبر آپو هستند و آنها هرگز شکست نخواهد خورد."

وی در ادامه به شعارهای سازمان‌های حقوق بشری اشاره کرد و گفت؛"اگر حقوق بشر وجود داشت، اکنون بیشتر از ۶ ماه است که علیه فرزندان ما از سلاح شیمیایی و ممنوعه استفاده نمی‌شد. ما مردم شنگال و زنان شنگالی از همه درخواست می‌کنیم، از هر کسی که فکر و آزادی رهبر آپو را دارد می‌خواهیم تا در این رابطه سکوت نکنند."