مجازات یک فرماندە و چند پلیس و ارتشی ترکیه در عملیات انتقامی نیروهای آزادیبخش عفرین

به دنبال کشتار جمعی دستکم ١٤ نفر در حملات هوایی ترکیه به روژاوا، نیروهای آزادیبخش عفرین از عملیاتی علیە نیروهای اشغالگر خبر دادند.

به دنبال کشتار جمعی دستکم ١٤ نفر در حملات هوایی ترکیه به روژاوا، نیروهای آزادیبخش عفرین از عملیاتی علیە نیروهای اشغالگر خبر دادند. در حملەی نیروهای آزادیبخش عفرین به یک پاسگاه، یک فرماندە و شماری از مأموران یگان ویژه پلیس ترک کشته شدند. حسن کوچر، معاون خودمدیریتی شمال و شرق سوریه هم اعلام کرد حملات ترکیه بی ارتباط با توافقات آن با رژیم سوریه نیست.

جمهوری ترکیه برای دومین روز متوالی اهدافی در کوبانی، عین‌عیسی، شهبا و تل‌تمر را بمباران کرد. از ساعات بعد از ظهر  حملات نظامی ترکیه به روژاوا عمدتا با سلاح‌های سنگین ادامه پیدا کرده است. خبرگزاری هاوار در این بارە اعلام نمود  اتوبان بین‌المللی ام‌٤ در حوالی عین‌عیسی زیر توپباران قرار دارد. همچنین روستاهای شهبا و تل‌تمر نیز هدف شلیک قرار گرفتەاند.

در بمباران هوایی سه روز پیش روژاوا که با دهها فروند هواپیمای جنگی ترکیه بدون هیچ مانعی از سوی نیروهای ائتلاف بین‌المللی انجام شد، دستکم چهارده غیرنظامی جان خود را از دست دادند و بسیاری زخمی شدند. ارتش دولتی سوریه علی‌رغم آنکه دهها نظامی آن در حملات ترکیه کشته و زخمی شدند اقدامی انجام نداد.

اما نیروهای سوریه دمکراتیک و نیروهای انقلابی روژاوا گفتند که انتقام جنایات جدید رژیم اردوغان را خواهند گرفت. اولین حمله را نیروهای آزادیبخش عفرین انجام دادند. مرکز خبررسانی این نیرو اعلام کرد روز یکشنبه ٦ مأمور ارتش و پلیس اشغالگر ترکیه در دو عملیات کشته شدند. این پاسخی به حملات هوایی ترکیه به شمال و شرق سوریه بود و نیروهای آزادیبخش عفرین آنرا عملیات انتقام نامیدند.

نخستین عملیات، بیستم نوامبر علیه نیروهای پلیس ویژه پاسگاه "اونجوپنار" انجام شد کە در جریان آن یک فرماندە و سه مأمور یگان ویژه پلیس کشته و ٨ تن زخمی شدند. دومین عملیات در منطقه اشغالی مارع در شمال سوریه صورت گرفت و مقر نظامی "دابک" را هدف قرار داد. سه نظامی ارتش متجاوز ترکیه در این حمله کشته و چهار تن زخمی شدند.

خلق کورد در کنار سایر مردمان عرب و مسیحی در فدراسیون شمال و شرق سوریه در حالی برای جنگ انقلابی خلق در صورت ورود نظامی ارتش ترکیه خود را آماده کرده اند که رسانەهای فاشیستی ترکیه در حال تبلیغات درباره یک حمله زمینی به روژاوا هستند.

حسن کوچر، معاون ریاست مشترک شورای اجرایی خودمدیریتی شمال و شرق سوریه در یک مصاحبه به خانواده شهدای جنایات جنگی رژیم ترکیه تسیلت گفت. او هدف را نابودی اداره خودگردان دانست و انفجاری که در استانبول رخ داد را تئاتر نامید.

کوچر سخنان هاکان فیدان رئیس میت را به خاطرنشان ساخت که سال ٢٠١٤ گفته بود اگر بخواهیم یکی را به داخل مرز سوریه می‌فرستیم یک راکت بسوی ترکیه پرتاب کند و سپس برای فریب جهان می‌گوییم امنیت ملی ترکیه در خطر است. حسن کوچر گفت حملات ترکیه برای ما تازگی ندارند، آنها بسیاری از مناطق سوریه همچون عفرین و جرابلس و باب را تحت اشغال دارند. او اعلام کرد توافقات میان دو حکومت ترکیه و سوریه در وقوع این حملات دخیل است. در عین حال روسیه و ایالات متحده آسمان را بر پرواز جنگدەهای رژیم ترکیه گشوند، وگرنه نمی‌توانست بمباران کند. معاون خودمدیریتی شمال و شرق سوریه این حملات را موجب روحیه گرفتن و تحرک سلول‌های مخفی داعش عنوان کرد و گفت اگر داعش به حرکت درآید، ترکیه و ائتلاف بین‌المللی مقصرند.