مراسم گرامیداشت برای شهدای ی.ا.ت برگزار شد

مراسمی در کوبانی و قامشلو برای 9 شهید ی.ا.ت که در سانحه بالگرد به شهادت رسیدند برگزار شد.

اهالی کانتون قامشلو، مراسمی برای گرامیداشت یاد شهیدان یگان‌های آنتی ترور (ی.ا.ت) علا عدنان حمود (هوگر دریک)، حمید سیدو سیدو (دیدار دریک)، نجبیر محمود حمدو (فاراشین باران)، درویش احمد عمر (کوچر دریک) و مجید سلیمان محمد (هارون روژاوا) برگزار کردند.

در این مراسم که در میدان گاراژ قدیمی منطقه گرکی لگی برگزار شد، عکس‌های شهدا و پرچم‌های مجلس خانواده شهدا به اهتزاز درآمد.

حسن عبید، رئیس مشترک شورای خانواده شهدا در این مراسم گفت: شهدا قدرت و اراده خود را ثابت کردند و مهر خود را بر تاریخ مبارزه با داعش زدند. ما راه شهدا را ادامه خواهیم داد.

ریحان تمو یکی از اعضای مدیران کنگرا استار اظهار داشت که خلق‌های شمال و شرق سوریه در سایه‌ی فداکاری شهدا در امنیت زندگی می‌کنند.

محی‌الدین خیریک، یکی از فرماندهان نیروهای سوریه دموکراتیک (ق.س.د)، قول بالا بردن سطح مبارزات را تکرار کرد.

پس از سخنرانی‌ها شناسنامه شهیدان به خانواده‌هایشان داده شد.

کوبانی

کمیته‌های خودمدیریتی در کانتون کوبانی، سازمان‌های مدنی، نهادهای نظامی در منطقه فرات و بسیاری از اهالی منطقه به خانواده فرمانده ی.ا.ت شروان کوبانی تسلیت گفتند.

عادل حاج کَرهو، رئیس مشترک شورای خانواده شهدای منطقه فرات در سخنانی ضمن تسلیت گفت: بیش از 50 سال است که ما با ظالمان مبارزه می‌کنیم و جوانان خود را فدا می‌کنیم. در سایه افکار آزاده رهبر عبدالله اوجالان، ما همه غل و زنجیرهای خود را شکستیم و در برابر کسانی که سعی در اشغال و تجاوز به سرزمین ما دارند، مبارزه می‌کنیم. ما فداکاری‌های گریلاهایی را که در برابر سلاح‌های شیمیایی مقاومت کردند، فراموش نخواهیم کرد.

بکر هک عیسی، رئیس دفتر روابط دیپلماتیک منطقه فرات حزب اتحاد دموکراتیک (پ.ی.د) اظهار داشت که آنها به فرزندان‌مان که با تفکر دموکراتیک و آزاد رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان بزرگ و شجاع شده‌اند و از این خاک دفاع کرده‌اند، افتخار می‌کنند و گفت: تا زمانی که قهرمانانی چون شهید شروان کوبانی وجود داشته باشند همیشه در امان خواهیم بود.