'نوروز 2023، نوروز آزادی رهبر اوجالان است'

جشن نوروز در شهر دیرالزور سوریه برگزار شد. در این مراسم خاطرنشان گردید که نوروز سال 2023، نوروز تضمین آزادی فیزیکی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و نوروز ادامه مقاومت تا محقق‌سازی موفقیت‌آمیز پروژه ملت دموکراتیک ایشان خواهد بود.

صدها تن از شهروندان دیرالزور، نمایندگان نهادهای غیرنظامی و نظامی روز نوروز را در شهر کیسرا در شرق دیرالزور جشن گرفتند.

در ابتدای این جشن، ضیاب الجیلات، رئیس قبیله اوبدات از طایفه بگارا در غرب دیرالزور به شرکت‌کنندگان خوش آمد گفت. سپس فرمانده دمهات الکلیزی به نمایندگی از شورای نظامی دیرالزور به خانواده شهدا، رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و خلق‌های شمال و شرق سوریه و خاورمیانه تبریک گفت.

الجیلات گفت: امروز روز خواهر و برادری خلق‌هاست و ما قول می‌دهیم به مبارزه و مقاومت ادامه دهیم تا بتوانیم سوریه دموکراتیک و آزاد را ایجاد کنیم.

الجیلات با بیان اینکه امروز روز آزادی را جشن می‌گیرند، بیان کرد: ما به تمام جهان می‌گوییم که خلق‌هایی که خواهان آزادی و دموکراسی هستند، همراه با تشکلات،‌اقشار و باور و اعتقاداتشان در برابر همه توطئه‌ها و حملات متحد خواهند شد.

شهرزاد قاسم، عضو کمیته اجرایی دفتر جمعیت زنان زنوبیه در دیرالزور ، اظهار داشت که جشن نوروز را به همه تبریک می‌گویند و سلام گرم برایشان می‌فرستند.

شهرزاد ادامه داد: امروز از رهبر بشریت، رهبر عبدالله اوجالان، مادران و خانواده‌های شهدا تجلیل می‌کنیم. امیدواریم این نوروز منجر به آزادی رهبر عبدالله اوجالان و پایان دادن به نقض‌ها و اشغالگری شود.

در ادامه سنا الحیسن عضو شورای خانواده شهدای دیرالزور با اشاره به اینکه نوروز بهار برکت و همبستگی است، درودهای خود را به زنان مقاومت‌گر و مبارز می‌فرستند.