نیروهای سوریه دمکراتیک: لزوم تداوم کمک نیروهای ائتلاف بین‌المللی از نیروهای ما

فرماندهی ق.س.د ضمن اشاره به مبارزه علیه تبهکاران و هسته‌های مخفی داعش اعلام کرد که لازم است دادگاهی بین‌المللی برای زندانیان داعش برگزار شده و در این باره خواستار تداوم کمک‌های ائتلاف بین‌المللی در حوزه‌های امنیتی، اطلاعاتی و دیپلماتیک شد.

متن بیانیه فرماندهی کل نیروهای سوریه دمکراتیک به این شرح است:

"نیروهای سوریه دمکراتیک نبرد علیه هسته‌های مخفی سازمان تروریستی داعش در مناطق شمال-شرق سوریه را ادامه داده و اجازه نمی‌دهد که مناطق امن را بار دیگر با تهدیدهای خود به خطر انداخته و امنیت و ثبات جهانی را در معرض خطر قرار دهد. ما تایید می‌کنیم که نیرهای ما همراه با حملات نظامی-سیاسی که روزانه در مناطق ما صورت می‌گیرد، همچنین تاثیرات دیگر ناشی از ویروس کرونا به وظایف خود عمل می‌کنند.

ما افتخار می‌کنیم که در مرحله نخست نابودی تروریس داعش به پیروزی دست پیدا کردیم و فرصت‌ها و امکانات آن را برای تداوم داعش به عنوان یک نیروی میدانی از میان برداشته و اجازه ندادیم که سازماندهی خود را تقویت کرده و هسته‌های خود را وارد عمل کند.

مجموعه عملیات نظامی و امنیتی موفقیت‌آمیز نیروهای ما در روزهای اخیر در روستاهای تابعه دیرالزور، حسکه و رقا انجام یافته و در جریان آن ضربات سنگینی را به تروریستها وارد کردند. اما علیرغم پیروزی نیروهای ما باید ادآور شد که  بیش از پیش مبارزه در مرحله دوم نابودی سازمان و افکار رادیکال آن، همچنین، متوقف نمودن اقدامات و فعالیتهای این سازمان تروریستی نیازمند اقدامات بوده است که؛ که آنهم  کمتر از پیروزی ما و ائتلاف بین‌المللی در برابر داعش نخواهد بود که در مارس ۲۰۱۹ به نتیجه دست پیدا کرد.

همه اطلاع دارند که این سازمان تروریستی بعد از شکست در باغوز، تاکتیکهای نظامی تروریستی خود را تغییر داده و در این رویکرد جدید به هسته‌های مخفی و کوچک اتکا داشته و غیر نظامیان را هدف قرار می‌دهند. این اقدامات خطر مستقیمی را بر صلح و امنیت بین‌المللی در منطقه و جهان ایجاد کرده و همچنین زندگی میلیونها نفر را که با حملات داعش روزهای دشواری را پشت سر گذاشتند، تهدید می‌کنند.

به همین دلیل لازم است که طرف‌های بین‌المللی و در درجه نخست شرکای ما در ائتلاف بین‌المللی به افزایش هماهنگی‌های خود با ما در تمام حوزه‌ها اهمیت بیشتر بدهند. تا نیروهای ما از امکانات و فرصت‌های بیشتری در مقابل تهدیدهای این سازمان تروریستی برخوردار بوده و بتوانند خود را تقویت کنند.

نیروها و جوامع محلی ما می‌خواهند که ائتلاف بین‌المللی حمایتها و کمک‌های خود را به منظور حفظ امنیت و ثبات منطقه‌ای و نیز حفظ امنیت در شمال-شرق سوریه و همچنین حفظ ثبات در ماطق تحت خطر ادامه داده و حراست از دستاوردهایی را که در سایه هزینه‌های مشترک ما کسب شده‌اند، ادامه بدهد. همچنین رویکردهای دیپلماتیک در اداره منطقه را تقویت کرده و همچنین با هر گونه تلاشی برای از میان برداشتن ثبات و امنیت منطقه مقابله نمایند. ما منتظر هستیم تا شرکایمان از تاثیرگذاری بزرگتر و بیشتری بر امور منطقه‌ای برخوردار بود و در درجه نخست، بتوانند دست به اقداماتی بزنند که دولت ترک نیروهای ما را تهدید نکرده و نیروهای ما در جبهه‌های دیگر مشغول نکند.

مسئله زندانیان سیاسی

حل مسئله زندانیان سیاسی در زندان‌های شمال-شرق سوریه مسئله‌ای مهم است که بار دیگر امیدهای سازمان و باقی مانده عناصر آن را برای تبلغات و تقویت مجدد هسته‌های مخفی را تقویت می‌کند. بار دیگر تاکید می‌کنیم که باید دادگاهی بین‌المللی در مناطق ما برگزار شود تا افرادی که را مرتکب جرم و مرتکب اقدامات تروریستی شده‌اند در دادگاهی عادل محاکمه کرده و حفظ قربانیان و تحقق عدالت، مانع از تداوم اقدامات این افراد شود.

بار دیگر تاکید می‌کنیم که رهایی جهان از خطر و تهدید داعش از جمله ارزش‌های اصلی ما نیروهای سوریه دمکراتیک است که نمایندگی مشترک تمام دولت‌ها و جوامع منطقه و بین‌المللی را دارد. پیمان خود را برای مبارزه برای نابود نهایی داعش تجدید می‌کنیم. انتظار دارد اعتماد جوامع منطقه ما را در خصوص حمایتها و کمک‌های امنیتی، اطلاعاتی و دیپلماتیک ادامه بدهید."